|
|
|
|---|---|
|
Hej. Min bil är ibland seg att starta. Oftast så brukar den dra igång direkt... men ibland så får startmotorn jobba i typ 5 sekunder eller så innan den drar igång. Detta händer inte vid några speciella tillfällen...ibland är bilen varm och ibland är den kall. Någon som har en idé om vad det kan vara? | |
|
I bland har ja nästan samma fall....i bland måste ja harva som fan på starten...symptomena kommer när den har stått t.e.x i värmare över natten. Om ja säjer så här, den startar bättre kall än varm nästan alltid nån som har haft de på en 535 eller liknande. Ja har börja tro att de e nån typ av ånglås eller nå sånt PLZ hjälp mig nån Mvh Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
Mr Speed! Det är likadant på min 535:a,med motorvärmare inkopplad blir han lite seg att starta. Hör väl troligtvis ihop med någon temp.kontakt till inspr. Inspr. blir "lurad" att ge fel mängd bränsle då möjligen..... Mvh Janne. |
|
|
tack för tipset Janne...nån anning om hur man skulle kunna kolla upp de där eller Mvh Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
Kanske finns något sätt att kontrollera.. Men jag tror att just detta "fenomen" är inbyggt i systemet(inspr). Jag har inga större problem att starta utan det får nötas på någon sekund extra innan vagnen hoppar igång,vid motorvärmarvarm motor.. Mvh Janne. |
|
|
De skulle va grymt pinsamt när man en dag ska sälja bilen å så får man stå å nöta på starten ett bra tag typ...tror nog att de skulle ge dålit intryck eller nå sånt =) Mvh Mr-speed go for 540 manuell |
|
|
Kan ev. också vara spridarna som börjar bli lite slitna och läcker en smula. Drar den onormalt med soppa? Mvh Janne. |
|
| Min drar väl strax över 1.3 men det är väl rätt normalt? | |
|
Dahlman! Kan som sagt vara någon temp.givare till insprutningen som ger lite "galen" information till styrboxen. En gissning naturligtvis... Men det bästa är väl att fara till BMW o se om dem kan se via deras dator om det är några felkoder i styrsystemet. 1,3 liter! Tycker det var lite för V8:an....Ägg under gasfoten? Hoppas det löser sig. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.