|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet varför det enligt BMW's tillbehörskataloger inte är ok att montera 8 x 17 fälg fram och 9 x 17 fälg bak på en 525iM Touring -03 utan de hänvisar till att det skall vara 8 x 17 runt om! 8 x 17 och 9 x 17 skall endast monteras på sedanen, varför? /Rickard | |
|
hade jag läst fel i instruktionsboken? Jag tyckte det stod att just touringen skulle ha breddare fälgar/däck där bak typ 235 fram på 17" och 255 bak på 17". och nu har jag beställt fälgar med breddare fälgar bak med däck! Sen o andra sidan kör många med breddare fälgar/däck där bak på sina touringar så det är nog ingen fara med det. Men frågan är varför BMW skriver så? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Det är nog ingen som vet men jag har nu 2 olika bredd på fälgar/däck och bilen går mera stabillt nu än för med lika bredda fälgar/däck. Går som på räls! Inte änns försök till att den vill spåra. Det var det bästa investeringen jag har gjort kan jag säga! MvH Bmw 4-ever |
|
| jag håller fullständigt med peter78w,går mycket stabilare på vägen nu.mycket bra invenstering. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.