AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.193

Bilen låter som att Köra över en colaburk...

Hej!

Jag har eventuellt ett mycket konstigt fel, eller så är det kanske inget fel! Har hört det två gånger på några månader. Det är i låg fart till exempel i en korsning, när man har rutorna nere, så låter det som man kör på en aluminiumburk ungefär. Vad kan det vara? Snacka om mystiskt... Kanske skall tillägga att jag inte kört på något...
Skulle gissa på fästet till avgasystemet innan katten, när den är lös så brukar det uppkomma ett plåtljud.
delorian, Är det något en verkstad kan kolla gratis?
Gratis är det nog inte, men det borde inte kosta mer än ett par hundra att hissa upp bilen och kolla.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
samuel2: åk till en bensinstation med GDS-hall. Dom har ofta såna hissar där man kan hissa upp bilen i. Låt din kompis sitta i bilen och gasa lite samtidigt som du står undertill och ser och lyssnar. På så sätt borde du kanske kunna lokalisera vart ljudet kommer ifrån.

// M.v.h. Daniel
al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
"Är det något en verkstad kan kolla gratis?"

skulle DU jobba gratis?

alfatok, ja om jag visste att om jag är schysst och hjälper till så kanske jag får en kund för framtiden - så absolut!
Kan tänka mig att det är ett värmeskydd över ljuddämparen som släppt och hänger löst.

/Udo Dirkelsniff

Länk
Jag trodde det var värmeskölden, men det visade sig vara del nummer 7 som rostat sönder.
Länk
Det är bara ersätta den med en bricka.
Cr
81
Criser-X
M535i 86
318i 84
eller e det ljuddämpare som har släp inuti,
Tack för alla svar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.