|
|
|
|---|---|
|
Jahopp nu började det strula bara för man gick på semester..=) Det började för ett par veckor sedan när jag skulle starta bilen efter att den hade bara blivit flyttad en bit på tomten en liten stund innan.. När jag då skulle vrida igång den så stratade den fint för att övergå till typ hoppande och ojämn tomgång lät ungefär som den gick på ett par cylindrar bara.. och sedan dog den.. så jag provade o starta den på nytt och gasa till direkt efter och sen var det frid o fröjd. Nu ett par dagar sedan så hade jag varit o kört med den och kom hem för att åka iväg igen efter en halvtimma till stranden, då hände det igen fast den började direkt gå ojämt och dog vid minsta lilla gas.. stratde om den ett par gånger och samma sak gång på gång ända tills den vägrade att gå igång alls.. blev väl sur skulle jag tro.. Så jag gav upp och tog min Lotus 7a till stranden.. Kom hem efter ett par timmar och provade igen samma sak den vägrade o starta föräns dagen efter.. Idag starta den fint tog en sväng på en halvtimma utan o stänga av och när jag väl kom hem o stängde av och skulle testa starta om direkt efter så ville den inte alls.. Vad kan det vara för fel? Tacksam för svar. //Ronny | |
|
Nu har jag tagit ut bensinpumpen och prova ge den ström och den hoppa igång... men det var ingen tryck i slangen när jag drog loss den fastän jag hade försökt stárta den precis innan så det verkar vara det att soppa pumpen lägger av ibland efter körning och sedan om man försöker starta motorn på nytt så vill inte pumpen komma igång och den går bara på det kvarvarande trycket i slangarna och därmed går ojämt o hostar tills den inte vill starta alls dvs trycklöst.. När jag plocka ihop pumpen o allt igen och provade starta så gick den igång nästan direkt utan krångel.. men jag hade glömt en fjäder till flotören så jag plocka ut allt igen och denna gång när jag drog loss slangen så fick jag mig en dusch.. så nog var det nått soppa relaterat fel iaf.. Finns det nån givare nånstans som säger till att pumpen får gå? eller kan det vara soppa relät som krånglar ibland.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.