AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
674

Hur många hk kan jag ha???

Jocke_535
Jag har en 535:a 88.
Jag har trimmat den en del, men jag vet inte hur mycke kräm jag har nu....
Jag har just nu luftfilter, trimkam, triminsprutare, extraktorgrenrör, racingcat, trimavgassystem (JT 2X2,5) samt ett chip....
Hur många hk har jag???? Det är ju pinsamt att inte veta...
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Försök leta reda på en firma med rullande landsväg och testa..
Som sagt mycket roligare att veta exakt.
Min gissning ca 240-250hk i motorn.Drivhjulseffekt -8-10%.

Mvh Janne.
Jocke_535
Okej... Men jag tycker att det låter ganska så lite... Jag tar ju en S2 utan några större problem...
Jag har gjort en del trimmning själv... Men AC Schnitzer har fixat motorn i grunden... Så jag vet inte om det är något mer som dem har gjort i den...
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ok!
Om AC-schnitzer varit inblandat har dem ju putsat lite i kanalerna o optimerat den i övrigt också....
Då får man höja den troliga effekten ytterligare.
Men kör den på en rullande landsväg då kommer du att veta :)

Mvh janne.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Finns risk för att du baktrimmar om trimprylarna inte anpassas för varandra, dvs färre hästar än innan du började. Är chipet optimerat för just din motors skick och trimtillbehör?

Kolla in:
Länk

Hoppas att det var till hjälp!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Iom att Ac-schnitzer varit i bilen o "rotat" så har dem troligen trimmat med avseende på tillförlitlighet en hel del..
Så det kanske fanns lite "trimmån" kvar ändå.
Hur gick bilen före o efter ditt trim?
Annars kan det naturligtvis vara som Johan B säger.

Mvh Janne.
JO
158
JONAS BMW CS:4338
320i 2,5l Touring -89
2002 -72tii
Triminsprutare!!!???
Vad är det?
Mycket har man hört talas om men inte det!!
Jocke_535
Jag har inte ett optimerat chip i den.... Än... Men jag har tänkt att någon bra firma ska få mappa bilen... Efter att jag fixade racincat och avgassystemet så märkte jag en väsentlig skillnad i både vridet och prestandan... Om man jämför på före och efter så skulle jag nog vilja gissa på att vridet har ökat med säkerligen 8-10%....
Den går kanon från 0-230... Men jag vet inte vad jag kan göra mer än att mappa bilen för att få ännu mer klös... Det får ju inte kosta för mycket heller....
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Triminsprutare:jag tror iaf att det är bl.a. spridare med kapacitet till mera bränsle,eller???

Mvh Janne.
Jocke_535
Jag tror att det är det oxå men för att få ut max effekt så måste datorn mappas... Den ändrar då inställningarna för luftflöde och bränslemängden.... Man är ju alltid ute efter den optimala förbränningen...
Hello Nasty
När du mappar en bil så får jag väl ändå hoppas att dom ändrar tändningen, det är ju där du hittar hästarna, bränslet brukar inte behövas ändras så mycket.

Hur kan en mappning ändra luftflödet?

/Henrik

Kör tills det rasar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.