|
|
|
|---|---|
|
hejsan! har en fråga till er mer kunniga.. min far ska inskaffa en bmw 530 touring -04 (e39a) och undrar lite hur mycket vrid det är i den, ligger ju på 231hk men nm..?? mvh! | |
|
300 Nm vid 3500 rpm Säker på att det är en -04? E39 gjordes väl bara till -03? |
|
|
Tekniska data: Motor: M54 Konfiguration: Rak 6 cyl. 24 ventiler Cylindervolym: 2979 ccm Max effekt: 231 hk vid 5900 varv/min Max vridmoment: 300 Nm vid 3500 varv/min ___ //Ulf |
|
|
tack så mycket... det är en "kallender 04" 21/10-03 //Filip |
|
| 21/11.. =) | |
|
530i Touring tillverkades t o m 12/2003 så ca. månaders produktion av modellår 2004 blev det. ___ //Ulf |
|
|
4 månaders produktion... ___ //Ulf |
|
|
Jag börjar bli lite sugen på en 530iA T -01, men två andra skal säljas först. Navigator och TV verkar lockande, men måste jag avstå från sportratten? Den som lever får se. 231 hk lockar också. Leif L |
|
|
Varför ska du behöva avstå från sportratten? 01:an fanns med ett antal olika rattar, bl a en 3-ekrad sportratt (ny för denna årsmodell) Länk samt den 3-ekrader M-sportratten Länk som fanns även i 528:an. Från modellår 2002 så kom den nya M-sportratten Länk ___ //Ulf |
|
|
Det visar sig att man inte får allt när man köper begagnat! Leif L |
|
|
Visst så får man inte allt när man köper begagnat men utbudet är stort och personligen så tycker jag man får mer när man köper begagnat eftersom jag kan köpa bilar med mycket utrustning som jag knappast skulle kunna motivera att kryssa i vid ett nybilsköp. Sen är det ju ingen omöjlighet att i eftehand byta till den ratt man vill ha. T ex så går det att hitta den äldre M-sportratten komplett med airbag begagnad för under 3000kr och den nyare för ca. 4000kr. Har själv uppgraderat från den äldre till den nyare på min 530. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.