|
|
|
|---|---|
|
Jag har nu bytt handbromsbackar, skivor,belägg bak på min 520-94 och det blir lite varmt bak när jag kört idag! Kolvarna gick fint och det var inte trångt att få dit beläggen heller! Det låter lite i bromsarna bak om man kör sakta och lyssnar! Åsikter om detta?? mvh henrik | |
| dem ligger på därför är varma. | |
|
Det samlas en del smuts o rost på bromsar o när man byter belägg så pressas oken tillbaka dit där är det rost o då kärvar det väldigt lätt o ofta. Har du gjort rent dom??? BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| Ja jag skrapade och borstade rent oket och motionerade kolven ca 10 ggr ut och in! | |
| Det är väl bromsbackarna i trumman (handbromsen) som ligger på lite. Det blir varmt då, samt brukar låta lite. | |
|
Som Per skriver så är det sannolikt så att backarna ligger an inuti skivan. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Ta detta som ett gått råd, och ingen kritik. Med tanke på hur osäker du verkar på hur man jobbar med bromsar Länk , tycker jag att du ska åka till någon som vet hur det fungerar. Att chansa med bilens viktigaste säkerhetssystem, kan sluta med katastrof. En fråga: lossade du wiren så mycket som det gick vid spaken, innan du började justeringen i trumman? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jo då jag lossade allt som gick där framme! Bromsarna verkar funka bra men handbromsen tar högt och då släppte jag ändå tillbaka 8-10 kugg där bak! Skulle dom ändå ligga an inne i trumman?? Ska börja justera där framme nu så jag får spaken att ta lite tidigare! Jo du har rätt Erik W man borde anlita proffs för bromsar men du vet hur det är nu i semestertider! Fullt överallt! Sen är det ju jävligt kul att skruva själv!!!! Mvh Henrik |
|
| tare lugnt, kan du snurra på hjulet med fingret så ligger det inte an. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.