|
|
|
|---|---|
|
Idag har jag hållt på o dra lågnivåkabel under baksätet vidare under mattan i mitten och upp i mittkonsolen på min 525a -93. Fick lyfta på mattan rätt mkt. Och nu, märkte jag att centrallåset inte funkar längre, varken med Carguarddosan (950S från -98) eller i nån dörr innefrån eller utefrån. Larmet går igång och blinkar med blinkersarna men låser inte. Har kollat säkringar fram o bak men inget fel där, kan jag ha slitit av nån kabel eller nåt sånt när jag lyfte på matten i baksätet eller grävde bakom stereon för att få fram kabeln? mvh Jonas | |
|
Kola så att alle elmoduler under baksätet sitter kvar där de ska, samt att säkringarna som sitter intill är hela. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Öppnade o kollade lite men inte så noga. ska kolla vidare imorrn. det var en grön och en svart "kassett", kanske är dom som är modulerna. är båda till centrallåset? sitter en framme i säkringsboxen också har jag för mig, vad gör den? :) |
|
|
LKM sitter fram, den styr belysningen. Svart = Relämodul Grön = Grundmodul Båda dessa används till centrallås, torkare, elhissar, bakrutevärme mm Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Humm har kollat alla ställen jag var på igår och fipplade... hittar inget. Är det nån idé att öppna de där modulerna och kolla om nåt däri är trasigt eller är det bara att kolla emd skroten om dom har "nya"? Ska tillägga att larmet funkar på alla dörrar som det gjorde förut. Och elhissar, torkare och bakrutevärme funkar också så på nåt skumt !@# sätt är det bara centrallåset som strejkar........ Alla idéer och tips är välkomna! :( |
|
|
Kollade du även säkringarna under baksätet? De kan vara sönder, även om de ser hela ut, så prova att möblera om dem lite. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
woho! :D det var säkringarna under baksätet, har kollat dom 100ggr men flyttade nu om lite och nu fungerar centrallåset igen! tack Erik W! :-) :D:D:D:D |
|
|
Skönt att det löste sig! Även jag har gåt bet på det här med säkringar, så man måste kolla noggrant… Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.