|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Dic Jag vet inte vad jag ska säga mer än att ESS har gjort installationen, det mesta går att läsa på deras hemsida. Dom byter spridare, modefierar vevhusventilationen sätter ett öppet kn filter då kompressorn sitter där orginal luftbox sitter samt fler saker som jag säkert missat. Nu har dom en egen bänk och bänkar bilen före och efter trimmning. På den 330 jag har (hade) så satt det ingen intercooler men det finns nu att skaffa till dom. 330 var en touring med fyrhjulsdrift och automat samt öhlinare men i övrigt orginal. En ganska rolig bil på bana då den inte såg mycket ut för världen (framförallt med dragkroken på) men ändå gick riktigt bra. Nu håller vi på att plocka bort kompressorn och öhlinarna och återställer den till orginal då den ska gå på våran firma som firmabil. Jag hade bilen sen den var ny och monterade kompressor på den när jag haft den i ca 1,5 år. M3 e46 smg2 som vi kompressormatade i år hade 290hk orginal på bakhjulen och efter kompressorinstallationen så fick den 412,5hk på bakhjulen. |
|
|
Ohoj... ryk...nyfiken Hur har du tråcklat bilen genom SBP varje år för den är ju tok-olaglig med kompressorn på... Har du hitta en inkompetent SBPar som inte kan sitt jobb eller hur har du gjort? |
|
|
BMW_MAN Jag har väl haft tur :-) Men visst finns det alltid en risk att man kommer få plocka bort kompressorn om man har otur. Det är en risk jag varit villig att ta helt enkelt |
|
|
Ok ryk, det gäller väl att ha tur så man träffar på personal som inte kan sitt jobb :-) på SBP Fan vad grymt att du kan ladda på från 290 hk upp till 412 utan att det spikar med motorn orörd vad gäller komp. Man lär sig något nytt varje dag, Jag trodde att en BMW (i synnerhet M3/M5) krävde bra oktantal redan utan trim (98 oktan), men om det går att trycka på 120+ hk till utan spikproblem borde man ju fan kunna köra en M3a på 78 oktan utan överladd. |
|
| Försöker hitta var ryk 330xi har skrivit vad han tankar sina bilar med...................hittar inget :( | |
| Klart intressant tråd! Sitter i Kompressor tankar själv på min M5 3,6a lite nyfiken dock på om org soppapump håller för att ladda ca 0,5/0,7 efter spridar byte och mappning? Sen fins ju alltid det där med spikningar...... | |
|
Bimmerbåjj Jag tankar med vanlig 98oktan från statoil Berging M3, 328 och 330 e46 klarar åtminstonde att ladda 0,5 med orginal soppapump. Om M5 klarar det kan jag inte svara på men det verkar ju kunna vara troligt i alla fall. |
|
G3kkO |
Jag har fått erfarenheten av iaf till m3 e46 så får man inget vettigt kompresser sytem under 100 120. Detta är då autoworks som kostar runt en hundring. sedn kopling o lite annat så unt 100 120 k. |
G3kkO |
oj fel inte autoworks utan Länk |
|
G3kkO Lite nyfiken på vad din erfarenhet baseras på? Vad är det som inte är vettigt med ess-kompressorsats tillexempel för 70000:- instalerat och klart? Om man får en effektökning från 290 bakhjulshästar till 412bakhjulshästar för 70000:- och en bra driftsäkerhet är inte det vettigt då? Sen att man kan plocka ut mer hästar för mer pengar råder ju inget tvivel om. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.