AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.075

Rimligt pris på bilen, 330i?

Sida 2 av 2
Förra inlägget var lite motsägelsefullt. Vad jag menade var att mina icke BMW-bilar har sålts rätt så snabbt sedan jag sänkt priset kraftigt eftersom jag i de fallen redan hade en ny bil och ville bli av med de gamla kostnadsposterna. Innan dess var de iskalla. Mina BMW sänkte jag inte lika mycket och då tog det månader att hitta en ny ägare.

Mvh
Mikael
Ojoj vilken huvudvärk :-) Men det var skoj igår!
Har bara haft annonsen ute i 3 dagar så jag förstår att bilen inte är såld.
Det jag blir trött på är bara oseriösa människor som inte dyker upp.
Sen gjorde man ju bilen så fin i går så det gör verkligen inte ett dugg om jag är tvungen att behålla den ett tag till! skit fräsch bil !!!! =-)

Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :)
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Såg att du har konkurrens av en svensksåld till samma pris, iofs med ett par mil till & utan skinn men dock svensksåld.

Länk

Because it’s on the Internet, it has to be true!
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den bilen har också originalmonterat M-paket vilket Jens bil inte har. Kan bli en tuff konkurrent.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jens, som lite uppmuntran jag kan nämna att jag annonserade ut min 330i för precis samma belopp som du och den blev såld inom en vecka. Visserligen hade min bil lite utrusting som din saknar, bland annat Xenon-ljus, CD-växlare, GPS-Navi + TV, telefon och sollucka. Å andra sidan har din fälg 135, som är lär vara mer populär än fälg 68 som jag hade på min. Samma årsmodell och endast 700 mil mer på min bil.
Jag sålde dock i början av juni. Det är nog betydligt trögare att sälja i dessa semestertider.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Misströsta inte du har ju precis satt in annonsen.

Tycker inte du ska byta in den. Vad skulle bilhandlaren betala för din bil? Max 120´ tippar jag troligtvis mindre. Då köper jag hellre din bil snabbt och enkelt för några tusenlappar till.

När man säljer bil privat får man räkna med att några lustigkurrar ringer, men går det en seriös på tre snackare kan det kanske vara värt det?

Spontant tror jag 159' är lite för dyrt för att sälja snabbt och smidigt även om bilen ser fin ut. Men du skriver iofs att priset kan diskuteras.

Racerbilen: Länk
Den svensksålda 330iM i Gävleborg är såld. Det var Hutz1975 på forumet som ägde den. 155.000 blev slutpriset och det var stendött innan han sänkte den till 159kkr. Den andra coupen i Gävleborg har spoilerpaket och fälgar som är kopior, trots detta säger han att en kompis till honom bjudit 200.000 vilket han funderar på att ta.

Flåklypa
Hu
149
Hutz1975
335i E91 -07
Precis som flåklypa säger, bilen blev såld för 155.000:- kunde säkert ha fått 159.000:- för den, som annonsen säger, p.g.a att killen som köpte den frågade om jag inte kunde göra något på priset, då sa jag bestämmer du dej snabbt kan du få den för 155.000! När han kom med pengarna dagen efter, så sa han att han hade tagit den för 159.000:- men men så är det!

De var ju en del som ringde OCH mailade men bara massa jävla snack, under tiden jag hade den ute!

Ang den som var ute i Gävle för 219.000 borttagen nu, vet jag vem det är, jag ska inte snacka skit om folk, men den var för tok för dyr, o sen om han får den såld för 200.000:- så är det ju bara att gratulera, den killen som köpte den, har ju tappat minst 20.000 redan idag... de är vad jag tror!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"då sa jag bestämmer du dej snabbt kan du få den för 155.000! När han kom med pengarna dagen efter, så sa han att han hade tagit den för 159.000:-"

I det läget skulle du kontrat med "jag skulle släppt den för 140.000:-" ;)

Racerbilen: Länk
Han fick den såld för 200 000... Som du säger "bara att gratulera"..

Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.