AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.076

Rimligt pris på bilen, 330i?

Sida 1 av 2
Har snikrat ihop en lite sida med lite information om bilen. Tänkte sätta in en annonspå blocket men ville kolla av med er "kännare" först. Behöver sälja bilen "relativt" snabbt pga annat bilköp.

Tror ni 165 000kr kan vara rimligt?

Länk till sidan:
Länk

MVH Jens

Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :)
Finns det någon årsmodell på bilen?

01a sorry

16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"”Svensksåld” (flyttgods – dvs ingen tyskimport)"

Jaha, hur gick det till. Är bilen såld i annat land och sedan registrerad här så är den väl importerad? Förklara gärna detta för meningen låter onekligen konstig.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Den är ju reggad som direktimport och det drabbar ju inte bilar som tas hem som flyttgods.

Annars en snygg bil som på bilderna ser ut att vara i gott skick. 165' känns väl helt ok som annonspris.

___
//Ulf
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag tror på ett slutpris på 135-145kkr.

programmer:
man kan ta hem en bil som flyttgods även från ett eu-land men detta innebär inga skillnader jämfört med om du åkt ner som vanligt till tyskland för o köpa en bil. har du bott i ett land utanför eu så kan du däremot registrera in din bil som "flyttgods" och utnyttja speciella regler och undantag, bilen blir då reggad som flyttgods.

jensar:
f.ö. så är en bil bara svensksåld om den är såld ny i sverige via den svenska generalagenten och inget annat... polarens farsa hade en porsche som var såld ny i sverige men sedan inreggad i monaco av en känd racer-förare. han tog sedan med sig bilen hem igen och fick nytt svenskt reg.nr men bilen var alltså svensksåld enligt konstens alla regler.

bilen som diskuteras i denna tråden antar jag är såld ny utomlands och bör därför absolut inte anges som svensksåld.
Ojojoj..
Kan absolut hålla med om att bilen INTE är svensk såld, därav "" - tecknen i meningen. Det som jag tror gemeneman förstår är dock att bilen köptes av förre ägaren som hade den i landet i 1år innan han förde med sig den till sverige. I sverige ägde han sedan bilen i ytterligare ca 1 år.

Förstår till fullo era argument på texten och skall påpeka detta för eventuella spekulanter. Det jag dock framför allt ville ha synpunkter på var prissättningen för att få en relativt snabb affär.

f.ö så är en Svensksåld bil inte ett piss bättre en om den vore såld i tyskland,spanien eller frankrike etc..

Historik, dokumentation etc är det som i alla fall avgör för mig vid bilköp.

Tack programmer och Jaken

Gärna fler synpunkter

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Rolex: det är ju sant att prceduren numera är densamma när man reggar en bil från ett EU-land oavsett om den är flyttgods eller direktimport, men min kommentar var riktad till texten i annonsen "Svensksåld” (flyttgods – dvs ingen tyskimport)".

Nu har ju Jensa svarat och förklarat hur det ligger till.

___
//Ulf
Det är ingen som påstår att en svensksåld bil är bättre än en importbil. Det är däremot ren fakta att en svensksåld bil betingar ett högre andrahandsvärde än en motsvararande importerad bil.

Varför du anger svensksåld i texten när så inte är fallet har jag ingen förståelse för. Framförallt inte när du skriver som du skriver ovan.

Jag tror på ca 150 kkr i slutpris.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Har lagt annonspriset på 159 000:-
Måste säga att jag personligen tycker det är ett ruggigt bra utgångspris för en bil som inte rullat mer än 6900mil och är i riktigt riktigt bra skick.

För övrigt såg jag en annan 330 till salu här i gävle:

Länk

Vad tror ni om den prissättningen? Iof en coupe och SVENSKSÅLD men give me a fucking break :-)

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Priset på coupén är "aningen" optimistiskt...

___
//Ulf
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
kan ju jämföra med den här istället och undra vem som behöver ett breake.

Länk
jensr:
din bil är inte ens inärheten av svensksåld tyvärr.
så jag tycker att du ska ändra din annons omgående.

men som sagt " en Svensksåld bil inte ett piss bättre en om den vore såld i tyskland,spanien eller frankrike etc.."

f.ö en mkt fin bil jag säger 145 000:- varför jo för att den är inporterad :) samt att han som kommer att köpa din bil bryr sig inte om bilen har 7000 mil eller om den har 14000 mil på mätaren .
det är vad jag tror iaf.
lycka till!
Bilen är INTE SVENSKSÅLD. Det jag berättat för spekulanter är följande. att förre ägaren köpte bilen i frankrike och där han var bosatt i flera år. bilen var där i hans ägo enda tills han flyttade till sverige när han fick en chefsposition på biovitrum, stockholm. Sedan fick jag köpa den när vår käre vän flyttade till USA (nytt jobb). Importerad eller ej, jag vet iaf allt som bör vetas om bilen med tanke på att förra ägaren är en vän till famliljen, inga konstigheter. Kan försäkra er att han inte är en man som behöver snåla så bilen är sköt samt servad exemplariskt.

Men som du säger den är INTE svensksåld.

Sen slutas man aldrig förvånas över oseriösa spekulanter, oh my god!
Slutar väl med att man behåller bilen eller byter in den.

Mvh Jens

16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag fascineras alltid av allt märkligt som folk måste stå ut med när de säljer bilar. Känner du för att återge några av höjdpunkterna än så länge?

//Lövet

Senast idag!
Killen ska titta på bilen kl 15! Jätte intresserad! åker och tvättar bilen och fixar det sista! Dyker han upp? NEJ! Han ringer 20 min senare... svaret blir "Det hade kört ihop sig"
Skickar ett mess till honom att han kan kolla på bilen imorgon om han är seriöst intresserad.. nå svar? NEJ

ORKAR INTE! Byter in bilen istället!

JensaR,

har också alltid undrat över de personer som:

-säger att de ska komma men aldrig dyker upp
-inte kan säga nej, utan "jag hör av mig"
-skriker och härjar på telefon för att få ned priset(har inget emot en prisdiskussion, men att mer eller mindre hota för att få lägre pris...)

Summa summarum så har jag stor förståelse för att du byter in bilen istället.

16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tråden startades för 3 dagar sedan. Om du bara haft annonsen ute så länge så kanske den seriöse köparen bara inte hittat hit än. Eller har du haft annonsen längre? Annars måste jag säga att du minst sagt verkar vara den otålige typen. Att byta in bilen är väl bekvämt men du riskerar att få riktigt dåligt betalt.

//Lövet

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Juli månad och bilannons. Du skall vara nöjd om du får bilen såld inom tre månader!
JensaR: Det är vä ändå lite för tidigt för att förtvivla. Oavsett bil så har det alltid tagit tid för mig att sälja dem (dvs månader). Enda sättet att snabbt sälja en bil är enligt mina bittra erfarenheter att ha tur eller lägga sig under marknadspriset. Det senare har jag gjort två gånger (gäller ej för mina BMW) och ändå tog det några veckor innan respektive bil funnit en ny ägare. Det troliga är att du när du säljer bilen ändå blir besviken på vad du får ut. Eller så grundas mina erfarenheter på att jag hemmablind och överskattar värdet på mina sålda BMW-bilar. Det finns några riktiga prisexperter på detta forum som tycks ha mycket goda uppfattningar om prisbilden för BMW. Två av mästarna har uttalat sig i denna tråd, fast bara en av dem har angivit ett prisförslag. :)
Sårri jag läste just om ditt första inlägg. Det är tydligen bråttom. Då förstår jag att du redan är less.

Mvh
Mikael
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.