AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.360

Vad tycker ni opm den här bilen?

B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Eftersom ni inte verkar vilja svara i min gamla tråd så får jag väll ta att starta en ny...

Jag ha nu bestämt mig att jag vill a en e-36!
Jag var och kollade på den här bilen idag:

[LÄNK] <Länk

vad säger ni om den?

Det som står med vatten på golvet har hänt typ 1 gång om året, och det vid nån stor höst storm när det regnat väldigt mycket.
Men kan det ha att göra med att inredningen sitter löst på förardörren? Jag har läst att det siter nån isolering där som kan gå sönder eller hamna snett, och som då leder in vattnet.

Jag ska också ta dit en lite mer bilkunnig än jag som får lyssna, känna, och provköra och så, men är det något att satsa på?

Så undrar jag om också om man ska akta sig för importbilar, och isåfall vaför? (Den impoterades år 2000, och har haft fem ägare sen dess).

/ Leon
Ha
29
Harry_BMW_Potter
316i Compact -98
hmmm..länken?
Zx
153
ZxVC
325i Sedan -94
länken funkade inte, men är det denna du menar? Länk
Ha
29
Harry_BMW_Potter
316i Compact -98
Låter som lite väl mycket skavanker för det priset (om det är bilen i sista länken). Takluckor kan vara rätt pyssliga, beroende på vad det är för fel. En annan skulle nog också vilja veta exakt var vattnet kommer in. Verkar också obetydligt utrustad?

Mätarfiffel är väl problemet man kan stöta på vid importbilar men jag vet inte hur vanligt det är. Går ju att skruva mätare på svenska bilar oxå.

Ha
29
Harry_BMW_Potter
316i Compact -98
Jämför med följande som jag hittade på bytbil.com

BMW 318i
Årsmodell: 1992
Mil: 19.500
Färg: Vinröd metallic
Fordonstyp: Sedan
Växellåda: Manuell
Drivmedel: Bensin
Pris: 25.000
Bilfirma T. Olsson - Sala

Info: Nybesiktad 12/7-06. ABS bromsar, AC, C-lås, CD-stereo, Elspeglar, Larm, LM-fälgar, Motorvärmare med timer, Servostyrning, Spoiler bak, Stolvärme fram, drag, Svensksåld, Vinterhjul - dubb

Ha
29
Harry_BMW_Potter
316i Compact -98
Eller jämförelsevis den här:

BMW 320
Årsmodell: 1992
Mil: 18.000
Färg: Grönmetalic
Fordonstyp: Sedan
Växellåda: Manuell
Drivmedel: Bensin
Pris: 29.500
Länk

De två exempel du kan jämföra med är bara en bråkdel och bara hämtat från bilhandlare men kanske kan ge en fingervisning om att du nog kan hitta prisvärdare alternativ. Men det är som sagt min åsikt så lycka till med ev bilköp.
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
ja ZxVC, Det är den jag menar. Jag får bilen för 15.000 sa han, men ja ska isånafall fösöka pruta ner den till 13.000.

Harry_BMW_Potter:
Men dom är ju ändå 10.000 kr dyrare, och den ända skillnaden, förutom att dom har gåt kortare är AC:n och att dom är svensksålda, och det tycker iallafall inte jag är värt 10.000 extra
pu
547
puiu
330i-03
köp inte den är kass.det är för dyrt
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Är det även för dyrt för 13.000? kan du specifiera dig lite mer...?
pu
547
puiu
330i-03
vatten under mattorna har gjört att röst kommer att finnas mycket! det finns bättre exemplar!
pu
547
puiu
330i-03
i slutänden kommer att kosta mer reparera bilen. bättre köpa ett bättre exemplar från början!
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Men, om man nu ska lite på han som säljer den så har det bara hänt 1 gång om året, och då har han tagitbort vattnet direkt... Så om man kollar att det inte ahr blivit någon rost, och hittar vart det läcker in, så är det väll inget dåligt köp, eller?
Jag ska åka dit igen, men en som är lite mer kunnig än jag som ska titta på den.
ha
734
haack
X3 30d -18

jag skulle ha lagt lite mera pengar å kikat på en annan bil..

mvh

jo
237
jonesono
120i LCI M-sport - 07
Jag skulle inte heller ha köpt den... lägg pengar och tid på att kolla en annan bil. Är det den första e36:an du kollar på, så kan du lika gärna vänta. Det finns fler och definitivt bättre bilar. Det är (tyvärr) allt för sällan som man verkligen kan lita på de som säljer bil, speciellt när det handlar om ett vattenläckage.
Visa användare
162
Westerdahl
325i Coupé -92
320i Touring -95
320iA Sedan -97
Kolla så att vattnet kommer från fönster eller taklucka, kommer det från kylsystemet är det inte bra. Jag som bilhandlare skulle köpt den för 13', du kan knappast förlora pengar på den i alla fall. Mest småfel, inredningen på dörren fixar du på 2 min, takluckan är inte så svår heller. Lite rost är ju jättelätt fixat om du ens bryr dig att det finns där. köp den om du vill ha den. Den har dock gått ganska långt men kan ju gå 10' mil till. Lyssna efter tickande från motorn då detta är den "felkonstruerade" motorn som börjar ticka om den inte sköts jättenoga. Tänk även på att kamremmen ska bytas var 4000 mil.

Vänligen

Stefan
Visa användare
162
Westerdahl
325i Coupé -92
320i Touring -95
320iA Sedan -97
oj, såg en massa oljefläckar på marken. Fråga om han brukar parkera där och kolla efter oljeläckage.
B-
436
B-M
Bmw 528IA T -00
Jag ska åka och köpa den i morgon! Jag fick den för 14.000, o det tycker jag den är värd!

Men tack så mycket för alla snabba svar!

/ Leon
Lägg en slant extra och köp en fungerande bil istället, det där verkar vara ett blivande vrak.

Keep Your Distance!
jo
237
jonesono
120i LCI M-sport - 07
I agree med föregående talare.. för mycket problem för att det skall vara roligt att åka i den.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Där låter ju som rent skräp. Har du för lite fritid och för mycket pengar för tillfället eller?
Ha
29
Harry_BMW_Potter
316i Compact -98
Ok..lycka till med köpet och hoppas det fixar sig relativt smärtfritt med de fel som finns. Huvudsaken DU är nöjd..är ju ändå du som ska köra den. Man kan ju ändå inte räkna med att köpa en spargris när man köper en bil :)

mvh
Peter
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.