AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
752

Undrar om dessa fälgar passar?

Jag har köpt nya fälgar som jag trodde hade ET40, men nu när jag fick dem så var det et 35. Jag tror att bilen är aningen sänkt.

Så nu undrar jag om man kan använda de fälgarna? De är 17*7,5. Hade tänkt ha 215/50 eller 225/45.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Och bilen är en..? (Uppdatera gärna din profil)

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Ojdå det glömde jag visst.

Det är en 325 coupé e36.
Jag har Et35 på mina fälgar med 17" 225:or + M-chassi 30/15 och det går utmärkt.
Ett tips! Köper du fälgar som inte är BMW orginal så blir oftast navhålet för stort vilket får fälgen att hamna fel läge när du monterar den. 1mm för stort navhål så kan du knappt köra över 70km/h utan att hela bilen vibrerar. För att avhjälpa felet med för stort navhål så åker du till närmsta däck/fälg firma som mäter avstånder och fixar navringar i plast/alu som hjälper dig fixera fälgen. Sen är det bara tuta och köra.
kostade för mig 50kr/fälg.

Upptäckte detta då jag köpte ett par nästan nya TSW Venom 17" med nästan nya 6,5mm Good Year Eagle F1 däck. Fick grejerna för under 6000:-. (bara däcken går loss på 10.000:-) Monerade dem på bilen och skulle köra iväg, kom 50m sen började hela bilen vobbla. Tar kontakt med säljaren som hade haft dem på sin E36:a och enligt honom utan problem. Han hade inte haft navringer eller nått alls och det GÅR inte att köra bilen utan sådant. Hur som helst så löste jag problemet med hjälp av navringar. Så här i efterhand så misstänker jag att säljaren hade köpt enbart fälgarna sedan slängt på nya däck för att sedan upptäcka att de inte "passade" bilen och därför sålt de. Jag kan bara tacka och ta emot. =)

Mvh
Jag fick med sådana ringar i plast. Om de skulle gå sönder är det bara att gå ner till en däckfirma och fixa nya då?
jupp om de vet vilka mått det är
Jag funderar på att skaffa navringar i aluminium, för det känns som plastringarna kommer gå sönder..
Men de kanske håller bra?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.