AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.035

Justering av ratt efter styrledsbyte e34 540 ...

Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Vad är rätt ???

Att justera på styrlederna tills ratten hamnar i sitt mittläge, eller att justera enbart ratten efter hjulinställning ?

Då det sitter airbag på ratten, går det att justera själv lr måste man lämna in det till verkstad ??

Mvh Niklas
Visa användare
282
Fatii
528ia sedan 96:a
lämmna in te verkstad... om du skulle göra detta själv utan 4-hjuls mätare så kanske bilen börjar ploga..... du behöver ju inte lämmna det till dyra bmw.. finns gott om verkstäder som gör detta för en vettig peng....

Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Ja men vågar jag ta av mittendelen på ratten utan att få en airbag i nyllet, om jag kan göra denna operation så är ju saken biff......

Att stå och vrida på styrstagen har jag aldrig gjort innan , utan det var mer tanken på att det sitter en airbag i ratten som fick mig att tro att man ska justera på stagen .....

Mvh Niklas
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Självklart vågar du skruva av ratten, det är lite pyssligare om man har airbag. Men inte alls omöjligt! Se länken nedan, mektips på en 3-serie E46, snarlikt på övriga modeller.

Länk
Ratten ska du inte röra förutsatt att ingen annan micklat med den. Ratten ställs i rakt läge varpå man ställer in hjulvinklarna.
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Ok då ska jag ta o beställa en tid för hjulinställning med laser lr vad det är , har alltid gjort detta själv innan men då utan airbag tjofräset....

500 kr tar de för framvagn och 900 för 4 hjuls , är detta bra priser ???

Mvh Niklas
Helt normala priser, inte dyrt iaf.
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Kände så med , inga hutlösa priser iaf :)

Nikke
Visa användare
282
Fatii
528ia sedan 96:a
gör en fyrhjuls.. lika bra.. en riktig verkstad flyttar inte ratten utan justerar nere på p-ändarna som sitter på styrväxeln... + att du får juh camber o caster vinklarna på köpet om det skulle vara nått galet me dom..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.