|
|
|
|---|---|
|
Vad är rätt ??? Att justera på styrlederna tills ratten hamnar i sitt mittläge, eller att justera enbart ratten efter hjulinställning ? Då det sitter airbag på ratten, går det att justera själv lr måste man lämna in det till verkstad ?? Mvh Niklas | |
|
lämmna in te verkstad... om du skulle göra detta själv utan 4-hjuls mätare så kanske bilen börjar ploga..... du behöver ju inte lämmna det till dyra bmw.. finns gott om verkstäder som gör detta för en vettig peng.... |
|
|
Ja men vågar jag ta av mittendelen på ratten utan att få en airbag i nyllet, om jag kan göra denna operation så är ju saken biff...... Att stå och vrida på styrstagen har jag aldrig gjort innan , utan det var mer tanken på att det sitter en airbag i ratten som fick mig att tro att man ska justera på stagen ..... Mvh Niklas |
|
|
Självklart vågar du skruva av ratten, det är lite pyssligare om man har airbag. Men inte alls omöjligt! Se länken nedan, mektips på en 3-serie E46, snarlikt på övriga modeller. Länk |
|
| Ratten ska du inte röra förutsatt att ingen annan micklat med den. Ratten ställs i rakt läge varpå man ställer in hjulvinklarna. | |
|
Ok då ska jag ta o beställa en tid för hjulinställning med laser lr vad det är , har alltid gjort detta själv innan men då utan airbag tjofräset.... 500 kr tar de för framvagn och 900 för 4 hjuls , är detta bra priser ??? Mvh Niklas |
|
| Helt normala priser, inte dyrt iaf. | |
|
Kände så med , inga hutlösa priser iaf :) Nikke |
|
| gör en fyrhjuls.. lika bra.. en riktig verkstad flyttar inte ratten utan justerar nere på p-ändarna som sitter på styrväxeln... + att du får juh camber o caster vinklarna på köpet om det skulle vara nått galet me dom.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.