AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
838

Vilka airbag-rattar fanns till E34?

Visa användare
214
oset_olholm
525 IA -95
Hejsan har upptäckt efter att tittat på massa bilder på e34or att min ratt inte ser ut som någon annan ja hittat....min är "3 ekrad med srs airbag" dom ja hittat är ju "4 ekrade" med airbag har ja fått någon budget/special variant eller är de bara ja som inte hittat nån likadan fast den är vanlig ??
Kika på mina 540i: s, där har du alla varianter som BMW erbjöd till 95-96 års E34... Länk 540iAM har den ovanligaste och den enda som kostade extra "gäller E34 som hade läderratt som standard, bilar med plastratt fick alltid betala extra för 3eker som är i läder, dock lägre kostnad en 4eker i läder.

3 ekrad sportratt kod 255 var ett kostnadsfritt tillval mot standard kod 240 ratten, 255 förekommer på ca 20-30% av 540i/6 bilarna, troligtvis lägre på 4 och 6cyl E34, speciellt på Sv-sålda som nästan aldrig har ratten, i UK har 95% av bilarna 255 ratten, oavsett motor, Britterna gillar den designen bäst, i USA erbjöds aldrig 255, så den marknad bilen skulle till påverka stort, samt hur många kunder som beställde nytt, lagerbilar brukar vara rätt standardiserade.

Mvh Stephan
Visa användare
214
oset_olholm
525 IA -95
den här är de Länk

fatta inte vad du skrev förut så förklara gärna igen...är detta en standard sportratt som man kunde välja utan kostnad ??
T3
400
T34
525i-07
titta här
Länk
oset; Till E34: or med standard läderratt kunde du välja den 3 ekrade utan extra kostnad "gäller alla, inklusive M5" M5 hade M-ratt som standard och kunde fås med 3 ekrad, medan 4 ekrad standard inte var valbar.

Till alla andra var 4 ekrad standard, Executive, samt från 525i "har jag för mig" var den 4 ekrade läderklädd, 518i/525td hade plastratt och till dom fick man betala extra för läderklädd oavsett modell.

Dom allra flesta valde inte någon annan ratt än standard, det är därför sportratt är ovanligare i alla länder utom UK, där importören valde åt kunderna, i dag är det till den 3 ekrade folk byter till, så gläd dig=)

Mvh Stephan
Visa användare
214
oset_olholm
525 IA -95
De gör ja mycket snyggare tre ekrad tycker ja !
jo
71
joxen
525 tdsa touring -98
va hade hade jag för udda historia i min fd, såg ut som den vanliga 4-ekrade med airbag men skillnaden var att det var träring?
joxen; Individual, den 3 ekrade finns också med träring, en sådan i Vogelaugenhorn köper jag direkt, träratt är riktigt läckert, kul och ovanligt, knappt 1% av E34 95-96 har en sådan, det är min gissning.

Mvh Stephan
jo
71
joxen
525 tdsa touring -98
hur ser Vogelaugenhorn ut? Den här satt i en 93 tds, o de va riktigt snyggt trä, förövrigt en kompis som har bilen nu.
Visa användare
172
M.P
728I -96 Alpineweiss
750iA -90 Diamantschwarz
525iM Touring -96 Petrol Mica
525iA -93 KROCKAD
Diamantschwarz
har också den 3 ekrade ratten mkt snygg tycker jag,
man kanske skulle beställa en sån där kromad srs märke för att förgylla ratten :)
joxen; Kika på mina 540: is, alla utom den gröna har Vogelaugenhornträ, jag har aldrig sett träratt i Vogelaugenhorn, så det kanske inte finns.

Mvh Stephan
mo
1.157
molle325
E46 Alpina B3 3.3 Cabrio
jag har den treekrade sportratten med airbag i trä. Den är ursnygg och lacken slitstark som synden. Inte en repa i lacken trots 25000 mil och 10 år på nacken. Vet inte vad det är för trä men det är inte nussbaum. Den är lite mörkare i färgen än nussbaum. mahogny kanske? hade tyvärr min digitalkamera i backen nyss men kan komma med en bild så fort jag fått ny kamera

/molle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.