|
|
|
|---|---|
|
När min far besiktigade sin 325 ix -89, så kördes den upp på "bromsrullarna" och bromsades. Mig veterligen ska man inte göra på detta sätt när det gäller fyrhjulsdrift. Har ni någon kommentar! Ska jag/min far vara orolig för att något går/gått sönder? lefty loosy,righty thighty or else! You will get the ohh shit problem. | |
|
Är det viscokoppling på en ix, eller hur funkar fyrhjulsdriften? Om det är det, och den funkar, så brukar bilen ifråga ta ett härligt skutt upp ur bromsprovaren om man försöker köra den på rullarna... Då blir det rätt tydligt för besiktningsmannen att "sådär borde jag inte ha gjort".. :) |
|
|
Den ska enligt instruktion inte köras i rullbromsprovare. I de fall de av misstag körts i rullbromsprovare har inga skador kunnat konstateras i efterhand. Är du osäker på om bilen kan ha fått några skador på grund av bromsprovet bör du kontakta platschefen på den station där besiktningen utfördes. Vanligtvis tar man då kontakt med tillverkaren för att få uppgifter om vilken typ av skador som kan uppstå, och i de fall det bedöms nödvändigt gör man en kontroll på bilen så att inga skador uppstått... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.