|
|
|
|---|---|
|
Hej. Köpte mig ett bränslefilter idag och tänkte byta..men jag har sett att vissa säger att det sitter vid pumpen och andra säger att det sitter vid torpedlåten..och haynesboken säger antingen eller..blir fan tokig kan väl bara sitta på ett ställe eller? Tycker mig se nåt som ser ut som ett bränslefilter under bromsvätskebehållaren. Kan det vara den? MVH | |
teposen |
Kolla framför vänster bakhjul. |
| kolla under bromscylindern. Har haft den där på alla mina 325:or.. | |
| oki ska göra. drygt att man får 2 olika svar hela tiden bara :p men det kanske är olika..verkar ju skumt som fan då | |
|
Om jag minns rätt har det varierat med tiden, före facelift (som din är) bör det sitta framför vänster bakhjul. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| oki men jag ser en stor rund sak nedanför bromsvätskebehållaren vid torpedplåten som ser ut som ett bränslefilter. det kan inte vara det då? för vad skulle det annars kunna vara =) | |
|
En tallriksformad sak? = bromsservot. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Fenriz: Ser ut som en kort temos ungefär? Med en slang som kommer upp ur toppen? Där satt bränslefiltret på min 323i... | |
|
nu har jag tagit lite bilder. den som sitter vid torpedplåten: Länk den framför vänster framhjul Länk vilken är bensinfiltret? |
|
|
Den vid torpedplåten är bränslefilter. Det andra är bränslepump samt någon tryckregulator eller dylikt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.