AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.594

problem med dörr handtaget på min E36 Coupe få ej upp dörren

hejsan ha en 325 coupe 93a. ha nu problem att komma in i föra dörren, man måste dra som satan i handtaget nästan så man sliter av att för den ska öppna sig. knån som vet om det är något svårt ingrepp att fixa? tacksam för svar
Visa användare
162
Westerdahl
325i Coupé -92
320i Touring -95
320iA Sedan -97
På dörren sitter en plåtsak som går i låset på bilen, lossa den lite och flytta den någon millimeter åt något håll, prova dig fram, akta bara så att du inte sätter den helt fel så att du inte får upp dörren alls.

Vänligen

Stefan
ok ska kolla detta imorgon. tack
Le
636
LeeRoy
328 -99:a
spruta 5-56 i låskistan inne i dörren... lättast ta bort dörrsidan, spruta in å motionera handtaget... funkade finfint med min... hade samma problem handtaget tog endast i yttersta läget.... lycka till..

pärlan Länk
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Håller med "LeeRoy", hade oxå detta problem när jag köpte min fd. 328 Coupé och jag demonterade dörrsidan och började tokspraya med 5-56 på alla rörliga delar som hade med dörröppningen att göra. Lillbrossan stod hela tiden och motionerade handtaget när jag sprayade. Detta fungerade och handtaget gav inga som helst tendenser att sluta fungera under de 3,5 åren som jag sen behölll bilen.

Mvh Jimmy

Visa användare
162
Westerdahl
325i Coupé -92
320i Touring -95
320iA Sedan -97
tycker du ska göra det "the hardcore way" och justera, du kan ju iofs göra både och.
ja testade att justera den platssaken på dörren som du menar western men verka inte funka för mig. ska öppna upp o spraya där imorgon återkommer med resultat. tack
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Nu var detta väldigt länge sedan du hade detta problem. Men fick du bukt på det?

Jag har nämligen samma problem nu. Jag får "trycka" in dörren och dra upp handtaget när jag ska öppna dörren, annars går det inte. Så ska försöka flytta mekanismen i dörren i helgen och se om det löser problemet.
da
37
dappe50
325i coupe -94
Hade ett liknade problem på min E36 coupe ! Det var handtaget som var brustet, man fick lyfta extra hårt i det för att få upp dörren.

Du kan se utifrån om du tittar alldeles ovanför handtaget in i mellanrummet när du drar i det om det är helt !Det går liksom 2 armar in i dörren som sitter i själva handtaget sitter i dessa lyfter en pinne i dörren som öppnar låset ! Är dessa eller bara en av så kan du få detta fenomen.

Inget vidare roligt jobb att byta handtaget man måste ta ut rutan osv. Extra jobbigt på en coupe kanske

Det var felet på min bil! Ett litet tips
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Ok, ska kolla på handtaget, för jag har försökt donat med både "hållaren" och låsmekanismen, utan resultat.

Snart lämnar jag in bilfan till verkstaden, det är lite jobbigt att "knäa" dörren för att få upp den.
Hade exakt samma problem med min E36 Coupé...
Fick trycka in dörren samtidigt som man drog i handtaget - nästan omöjligt att öppna dörren inifrån.
Sprayade teflonsmörjning in i låskistan utifrån och problemet var därmed löst!
Inget mer jidder - dörren funkar precis som den ska...

/Magnus, BMW CS # 07317

Mina bilar: Länk
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Vart köper man teflonsmörjning till ett vettigt pris då?
Känns som det är nästa steg för mig.

Länk

/Magnus, BMW CS # 07317

dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Det gjorde saken mycket bättre, inte perfekt än. Tror "plasthandtaget" är lite kärvt också, ska försöka fila lite på det. Men tack än så länge, nu kan jag öppna dörren utan större problem! :)
Kanon!
Det är bara att kämpa på :-)

/Magnus, BMW CS # 07317

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.