AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
767

går ej med lmm varför?

be
83
berraz328
328im - 96
tjena ha ett problem, undra om någon kan hjälpa mig med detta... bilen som är en bmw328/96 går ej med sin lmm. första tanken den e trrasig så bytte å kollade, den går ej ändå.. SUCK men plocka man bort den så gå den som den ska.. VARFÖR? vad är problemet?! NÅGONG?!?!?! PLZZZZZZ
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Är du säker på att den andra du provade med fungerar?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
be
83
berraz328
328im - 96
jorå ja e säker.. den funka kanon den andra.. nackdelen är väl att min också funkar på hans bil..... men på min bil då funka ingen av dom alltså den går ej med någon lmm... men utan så gå den klockrent typ... vad ha hänt.. ha du nå förslag???
be
83
berraz328
328im - 96
sitter i funderingar om att kan d vara boxen som ha farit?men då skulle väl den inte gå utan lmm lr?

kan d va nå fel läge också som den ha hoppat in i men samma där då skulle väl bilen inte gå bara man plocka bort lmm... ARG!!!

typ kört fast känns d som.... hjälp vad ha hänt.. med lmm så går ej bilen plocka dock lös den å den funka alltså bilen... sjukt!

ska tillägga lmm som sitter på min bil ha blivit testad på en annan å den funka å sen så ha vi testa ens annan lmm å den funka ej på min, alltså samma symtom där bilen vägra stara men när den blir tebax monterad på den andras bil så funka de fint,,
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Provade ni på exakt likadana bilmodeller?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
be
83
berraz328
328im - 96
japp samma model, bmw 328/96 det med. =/

å sak va samma till 97. å dessutom min funkade ju på hans bil också så...
JE
23
JErngren
318i -88 E30
har du kollat någe över Lambdasonden??

finns inte mycket som behövs för att motorn ska gå.. Lambdan, Luftmassemätaren, spjällägesgivaren..

någe av dom sakerna är det fel på.. som du beskriver det så brukar det vara Luftmassemätarn.. men det finns fel saker..
be
83
berraz328
328im - 96
tack killar men nu e d fixat.. lite för mkt med kompressor för insuget som ja hade men nu e d lagat.. hade ftt en spricka i insuget på a undersidan som man ej såg.. därför d blev som d blev men tack för alla svar ! =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.