|
|
|
|---|---|
|
förra ägaren hade tänkt nerlacka bilen, så han/hon påbörjade arbetet med att slipa ner den grå färgen på trösklarna. Nu var det så att arbetet inte blev slutfört, vilket medfört att trösklarna är röd/grå lite här och där på bilen. Jag har bestämt mig för att lacka trösklarna grå som de är original.(så att det stämmer med stötfångarna) Är det nån som vet vilken färg/kulör det är original? Som bilen ser ut nu kan man ju inte ha den... | |
|
Det gråa skyddet är påmålat av BMW som ett skydd mot stenskott och dylikt. Under den tjocka, gråa massan så kommer du till trösklarnas originalfärg som är densamma som bilens. Så om man "löser up" den gråa färgen så blir bilen automatiskt "nedlackad" på trösklarna. Hur man går till väga för att lösa upp den gråa färgen kan du bl. a. läsa här: Länk Om du nu har bestämt dig för att måla trösklarna, så tycker jag i alla fall att man kan kosta på sig det exra besväret och nedlacka hela bilen på riktigt. |
|
|
Tack för ditt svar K.A.A. Grejen är dock den att jag vill ha bilen i original utförande, en uppfattning jag förmodligen inte delar med många här på forumet. Ska ringa BMW imorrn och höra med dom om den "grå massan". Tack än en gång för ditt svar. MVH |
|
|
Är det någon som har kört med det som står i K.A.A:s länk? funkar det bra? Finns det något annat medel än man kan använda än det som han använder? Vad heter det man sprayar på efteråt, och vart får man tag på det? / Leon |
|
| någon?? | |
| Det finns minst tre orginalfärger på orginal nerlackeringen beroende på årsmodell. Mörkare grå, ljusare grå, och svart. BMW vet vilka färger det skall vara, men tyvärr så har dom oftast sämre koll på till vilken bil färgen hör hemma så att säga. Så du får ta med bilen och köpa en burk med färg för att jämföra utomhus i ljuset. | |
| Ooops. Ovanstående var riktat till homerus. :) | |
| tack för svaret Powermac, ska ringa BMW mañana så får vi se var vi hamnar... | |
|
Men ingen som testat att tvätta bort det eller? Funkar det bra?? / Leon |
|
|
Till B-M: Jag har inte själv gjort detta (satt på sidokjolar istället) men jag kan i alla fall länka till ännu en sida med lite andra tips. Hoppas detta hjälper om du nu tänker ge dig in på detta... Länk |
|
|
Ok, Tack! Men ska man ha på något medel när man har tagit bort det gråa, eller behövs ite det? / Leon |
|
|
Jag menar som man har på istället för den gråa massan. Vad är det för något, eller måste man ha det? / Leon |
|
|
Jag ska ändå lämna in bilen för att lacka fronten, och bakspoilern. Är det bättre då att låta det gråa vara kvar, och att dom lackar det också? / Leon |
|
|
Eller är det bättre att sätta på kjolar istället kanske. Vart kan man få tag på det ganska billigt, någon? / Leon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.