|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min 740iA -95 har fått ras i värmeventil paketet. Detta började som beskrivet så många ggr här tidigare. Bara varmluft vid fötter och vindruta. Hursomhelst. Jag skruvade isär ventilpaketet. Gummit till solenoid ventilerna, bägge, var helt trasigt. Felet lokaliserat. Hos BMW går det givetvis inte att bara köpa lite gummi, utan hela paketet. 2700 vill dom ha för det. Det känns lite dumt.' Någon som har eller vet var man kan finna ett ventil paket. Kanske ngn som köpt reservdelar till ventil paketet ngn stans? Ha det gott /Pontus | |
|
Hej! Kan tyvärr inte svara på din fråga, men jag har samma problem och undrar bara exakt var detta ventilpaket sitter? Tack på förhand! |
|
|
jacobc, Det sitter bakom motorn på torped väggen, om du står framför bilen och tittar akter över så blir det på höger hand. Jag lossade plast kåpan uppe på maskin för att komma åt bättre. Den var enkelt att få ut paketet. Bara lossa slangarna och dra ut det, det sitter ner tryckt i gummi bussningar. Jag hittade ett begagnat paket med pump och allt på lagabasen.se för 750Sek. Lite bättre än 2700. /Pontus |
|
|
Gott, då var det fixat. Ventil paketet jag fick tag på var till en -97:a och hade lite andra vatten och el anslutningar. Efter som det bara var solenoidventilerna det var fel på hos mig så tog jag bara dessa och skruvade över, funkar kalas. Är det ngn som behöver en cirkulations pump så vet ni var det finns en riktigt billig. /Pontus |
|
| okey tack för beskrivningen! jag ska ut nu i eftermiddag och se vad som är fel på min... kanske är det cirkulationspumpen ;-) | |
| Är det någon som har produktnummret? Ja ska beställa en ny(begagnad) men måste få reda på numret? Var kan man hitta det? | |
| Länk | |
|
Tack! Det va så sidan hette. Hade hjärnstopp! |
|
| Min bil tömmer batteriet "Ibland" TOTALT kan det vara dessa som krånglar tro ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.