|
|
|
|---|---|
|
Så nu till att börja med tänkte jag höra om det är någon som har en bra bild på hur Bränslesystemet går i min 325 - 1993. Eller om det är någon annan som märkt att den läcker soppa och vet vad jag ska kolla upp...det rinner iaf typ mitt under huven...men det kan ju rinna efter nånting. | |
|
kolla anslutningarna till soppafiltret... sitter på förarsidan under motorhuven... vanligt att det börjar läcka där. men de är bara att följa soppaledningen.... oftast läcker de när bilen stått länge å ledningen är "torr" och man startar bilen... sen kan det täta sig själv... hade det fenomenet på min gamla sommarbil som stått avställd ett halvår... pärlan Länk |
|
|
Okej...ska göra det...måste man gå underifrån eller? |
|
|
Bränslefiltret syns både uppifrån och nerifrån... Doch bör du kanske kolla från bägge hållen för att hittas just din läcka! Anton |
|
|
Tänkte bara uppdatera vad felet var. Soppa slangen från filtret till insuget var väldigt dålig och läckte rejält mycket. Så Alla bränsleslangar och filter är nu bytta så nu hoppas jag det inte läcker nå mer. |
|
|
GÖTT!! pärlan Länk |
|
|
attans....Nu läckte den igen när jag skulle till jobbet imorse...Antingen så tycker han inte om att vakna klockan fem på morgonen eller så är det bara att börja skruva igen...blir så less på sånt här onödigt skit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.