|
|
|
|---|---|
| jag undrar om eletronikspärren ska bryta vid 5200v/m på e39 523it -98,värkar vara lite väl tidigt tycker jag?rödmarkeringen börjar ju inte förren 6200/6300.det är ju ändock det sista 1000v som det riktiga kraften sitter,om ni förstår vad jag menar?ska det vara så, eller är det fel på bilen?har någon svar på detta.någon mer som har som jag eller är jag ensam om det mvh dicka o. | |
|
Nej den ska inte bryta vid 5300v/m. Kommer inte riktigt ihåg hur mycket jag varvat min (det behövs ju så sällan) men jag tror jag dragit den nästan upp till 6000v/m, och då bröt den inte. |
|
| vad kan det vara för fel då? är inte ensam om detta.väldigt tacksam för svar snarast mvh dicka o. | |
|
dicka: Vilka andra bilar har detta problemet och vad har era bilar gemensamt? // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
| vi är 3st med samma problem 98 523it. vad mer kan jag säga,vad kan det vara för fel???? väldigt iriterande fel. snälla någon som kan?? | |
| Det är inte så att motorn går på nödprogrammet pga någon trasig sensor el likn? Det är nog bäst att du kör till en verkstad och får felkoderna utlästa. | |
|
Har ni problemet när ni torrgasar eller gäller detta under drift? // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
| det gäller bara i drift,men jag har i alla fall inte provat o torrgasat.tror inte det spelar någon roll.deprimerande är det i alla fall mvh dicka o. | |
| vad kan det vara tsaros? eftersom du fråga så? eller någon annan mvh dicka o. | |
|
Om det var vid torrgasning så kunde det vara elektroniken som går in vid "rätt" varvtal innan varvräknaren hade hunnit ifatt så att säga. Jag tycker det låter konstigt om detta gäller vid vanlig körning och har tyvärr inga direkt smarta förslag på vad som kan vara fel. En bil kan ju vara trasig, men det låter utomrdentligt knepigt att tre bilar har precis samma fel inom din bekantskapskrets, kanske så skulle ni kunna lägga ihop stålar och lämna in den ena för felsökning och laga dom andra två själv. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.