|
|
|
|---|---|
|
Hade bilen (530 touring helförsäkrad) parkerad vid en rätt trafikerad väg. Fick ett tel.samtal från en kille som sett att bakrutan hade hål i sig. Ser ut som om det är ett stenskott som fått hela bakrutan att spricka. Snälla säg att det här går på delkaskon utan problem, dvs 1500 i självrisk. Självrisken är typ 5000spänn på vagnskador... Sabbar det här mina "antal skadefria år"? Det är jag inte precis mitt fel så det vore ju fantastiskt surt om jag blev lidande på det sättet också... | |
| Jag bytte min framruta genom att använda mig av "glasförsäkringen" i min halvförsäkring, självrisken är 1500:- och NEJ du tappar ingen bonus. | |
|
absolut! Mpower |
|
|
verkar som om det går på glasförsäkringen (1700självrisk). Tack för snabba svar. Såg ett annat tips ang det här. Hade de snott så mycket som ett gem (och mitt fsg-bolag fått reda på det) så finns risken att det hade gått som stöld/inbrott. Dvs 3000 i självrisk... |
|
|
eeerik: jag råkade ut för en liknande sak med min 528 touring jag hade tidigare. Skillnaden för mig var att någon hade behagat slå in rutan. Har för mig att min självrisk för glas var upplagt enligt följande: 35% av kostnaden, minimum 1000kr. Problemet för mig var att kostnaden för reparationen blev så hög så att det var billigare att anmäla det som ett inbrott. Det här var inget jag själv hittade på utan det var skaderegleraren från försäkringsbolaget som "gjorde om" min anmälan så att det blev ett inbrottsförsök istället. Nu skiljde det inte så mycket men det blev några hundra billigare på det sättet. Lycka till! |
|
|
Märkligt, vad jag har hört kan man bara åberopa "stenskott" på vindrutan. Det är ju skaplig mycket billigare än att ta det som "glas" på försäkringen. Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.