AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
774

Elmotorn till E36-cabben sönder

Da
51
Danne35
325i -93 Svart
323ci -00 azurblå
Funderar på att köpa en E36 utan tak-94 320i,men motorn till cabben funkar inte,han som har bilen påstår att han har bytat elmotorerna (eller motorn)till cabben men att man måste lämna in den på BMW för att såkallat nollställa allting så att det funkar,stämmer det eller snackar han bara en massa skit för att bli av med bilen.Om det stämmer så undrar jag vad det skulle kunna kosta mej.

MVH
Danne
Hade det bara varit och "nollställa" bilen på BMW så hade han nog redan gjort det. Jag misstänker att det kan bli snordyrt vilket hann oxå har fått reda på och därför försöker han bli av med den. Det finns en skräckexempel här på forumet som fick punga ut nästan 30.000:- för att ficka ett liknande problem.

Köp inte bilen förren han har fixat problemet, det är mitt tips.

MVH
Prova att koppla bort batteriet över natten så kanske det funkar. Värt att prova.
""Frigör båda motorerna.

Fäll ner cabben manuellt och lägg på locket, tryck tillbaka motorerna.

Locket över cabben kommer nu att vara öppet nån centimeter. Med tändningen avslagen, tryck på "cabb öppnings knappen" och slå på tändningen, håll öppna knappen intryct ca. 10 sek (tills cabb locket har stängts), släpp knappen. Vänta ca 2 sek, nu ska allt vara OK. Tryck på stäng.""

Så nollställer man tydligen E36 cabben
Da
51
Danne35
325i -93 Svart
323ci -00 azurblå
Jösses vad det gick snabbt,man tackar för svaren så här långt,ska kolla noga på bilen och prova med det som Dubilidu beskriver så får vi se,skulle det funka så blir man kanske en lycklig cabbägare :))

Tack igen.

MVH
Danne

Har skådat ljuset,BMW frälst...
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Motorerna frigörs med ett handtag/rem under baksätet på förarsidan. Lycka till!

Carl
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.