|
|
|
|---|---|
|
Ska höra om det någon skillnad på dessa förutom att det är 2 och 4 dörrars. Väger limon mer? Går den sämre på något vis? Eller är ända skillnaden att den är 4 dörrars? Försäkring kostar lika mycket på båda bilarna? | |
|
Hallå! Jag tror inte att limon väger mer, har för mig att min väger 1540kg ungefär. Vet dock inte vad coupén väger. Den går absolut inte sämre det kan jag garantera ;) Limon har vridstyvare kaross än coupén också, + att den är lite mer sleeper!! Försäkringen är nog lika billig/dyr på vilken som. |
|
|
Okey, Alltså inga större skillnader.....det var ju bra Tack , tack |
|
| Det är väl annan fjädring + hjulupphänging bak också?... Och så trälister som standard :) | |
|
Hej, Skinn & Trälister var standard och limon var utrustad med en något mjukare chassie sättning.. 95 & 96 hade heller "läppen" under frontspoilern (kom på 97) som coupén hade.. Dessuom jar jag för mig att sidokjolarna på 95 & 96 oxå har ett annat utseende. Här har du några bilder på min tidigare limo: Länk Om du söker på M3 AND limo så hittar du "lite" mer att läsa.. Mvh Jimmy |
|
|
Limon väger 20kg mer än Coupén, hjulupphängningarna ska vara likadana. Vridstyvheten i karossen ska inte vara sämre i Limoutförande (så sa bmw när dom byggde m3 limo). Totalvikten beror mycket på extrautrustningen som sattes in, man får lägga till på vikten i instruktionsboken. ----BMW ///M3--- |
|
|
Störska skillnaden i mina ögom är att limon är mycket häftigare! Flåklypa |
|
|
Håller med Flåklypa! M3 Limo är riktigt ball! Betydligt ovanligare än coupén, något vridstyvare och i mitt tycke både sportigare och lyxigare (men det är jag nog ensam om att tycka...). Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
jimmy/bmw |
Men framför allt är den ju mer praktisk än en 2 dörrars ! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.