|
|
|
|---|---|
|
Min 735ial-89 går rått och ojämt på tomgång.(Syns inte så mycket på varvräknaren)Vid segdragning i brant backe så käns det som bilen gasartill själv inget litet ryck utan en acceleration.Bilen käns slö på låga varv men kommer fint vid 3500.Ekonomimätaren pendlar(Rycker) mellan en och 2dl vid jämn gas.Mycket låga avgas värden vid besiktning.Bilen har asc.Den drar ca: 1.2liter vid 90 kmh. Sorry det blev lite långt det här. | |
| Det finns tyvärr många tänkbara felkällor. Om du har brutit strömen en stund så beter den sig som du beskriver innan motorn blivit varmkörd och kalibrerat om sig. Trasiga insugspackningar eller andra tjuvluft källor (Vakumslangar etc). ger liknade betende på M30 motorn. Sen kan det ju vara en rad andra saker. Defekt luftmängdmätare, lamdasonder, etc.etc. | |
|
Tack för svaret. Jag skrev nog lite mycket och difust.Ska börja med att få ut felkoderna på motorn det är nog en bra början. //Micke |
|
|
Dina problem påminner lite om mina, du kan läsa här Micke: Länk Har även en LMM liggandes om du tror det kan vara det. Mvh David. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.