|
|
|
|---|---|
Mogge |
Dom så kallade "silentblockarna" - vad heter dom egentligen? Och - var sitter dom? Mogge |
|
På BMW-språk heter dom visst silent-block, andra namn är tex bakaxelbussning(kan dock misstolkas). Silentblocken är 2st till antalet och sitter ungefär vid dom bakre domkrsftsfästena ovan en metallbit. Du ser dom om du tittar under bilen(cylinderformade, ca 7cm i diameter och 10cm höga med en metallhylsa inuti). Dom håller fast hela bakvagnen(inkl. slutväxel och bärarmar) vid chassiet. Mvh Micke t/ 328-96 520-92(till salu!) B6 3,5-89 |
|
Paap Reeder |
Hej! I min verkstadsbok för E 28 framgår att bakaxeln hålls av två st "Gummilager" samt att bärarmarna bak sitter med två "silentblock" eller "fluidblock" vardera. Jag tror inte att bakaxelbussningarna kallas för silentblock utan bara för bakaxelbussningar. Jag tror att ett silentblock har egenskapen att kunna ta upp en vridrörelse tex vid bararmarnas rörelser eller vid hjälpstyrsnäckan som även den har ett silentblock. Bakaxelbussningarna har ingen "vridande verksamhet". MVH /// Paap Reeder |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.