|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har haft problem med min 320ik -88, felet var så att den var seg att starta sen när den var igång gick den väldigt ojämnt och dog imellan åt. Bytte bränsle filter och bilen har nu jämntomgång men bilen låter inte riktigt rent. Pilen "smäller" även till i avgasröret. För övrigt är router, fördelar lock, tändkablar och tändstifft bytta. När jag kör med bilen går den bra, den hackar inte och den har jämn gaspådrag. Men det händer liksom inte något vi full gas på drag.. bilen puttrar iväg och accelirerar långsamnt. Var mycket piggare förut innan problemet. när jag kopplar ur så varvar han upp som den ska tror jag. det låter som han går lite ojämnt fortfarande. Jag har kolla eventuell vakumslangar som kan tänkas. provat med startgas ( men tjuvluft ska det väll inte behöva va när jag gasar fullt ) och luftmängdsmätaren används väll inte häller vid fullgas pådrag ? förutom att den är fullt öppen. tacksam för svar. /alexander | |
|
Hej Jag har preciss hört med en kompis. att det skulle kunna vara soppapumpen som inte orkar med. och det låter ju vettigt pga problemet. Men då är min fråga. Hur mäter man upp så man vet att pumpen fungerar ? Alltså hur mycket skall den pumpa? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.