AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.704

Varför fälls inte höger spegel ner på E39?

Hej!

Ytterligare en fråga, det är nämligen så att höger elspegel ej automatiskt går ner när backen läggs i. Jag har testat att ha reglaget både till höger och vänster men ingenting händer, vad kan vara fel?
pu
528
pulare
520 D F11 2014
Fungerar nog endast om man har kitet med minneslagring för stolinställningar speglarna ac mm

/Pulare
pulare, ok det trodde jag inte men det låter ju troligt!
fe
255
festlund
545iA -05
528IA Touring -99
har du pdc på bilen? för det är bara dom som har den funktionen vad jag förstår.
festlund, pdc är parkeringshjälp? Grejen var att vi fick låna en 523iA -97 när våran var på lagning och den hade inte pdc men å andra sidan så funkade höger backspegel.
fe
255
festlund
545iA -05
528IA Touring -99
ja det är klart jag vet vad pdc är,har det på båda bilarna inkl backspeglar som viker ner sig men har bara för mig att det med backspegeln var en finess på bilar med pdc iochmed att man inte behöver hålla koll bakåt och med det bättre att kunna se ev trottoarkanten,men jag hade tydligen fel.
festlund - jag skrev fel jag menade inte "pdc är parkeringshjälp" utan det skulle stå "är pdc parkeringshjälp?". Inte meningen att förolämpa dig!!!
hallå!
Det är väl två helt olika saker. det ena pdc (backsensor) har jag haft på båda mina bilar. Det andra (automatiskt nedställda speglar vid back) har jag inte haft på någon av dem. Däremot har jag sett det på flera bilar som har just elinställbara stolar och ratt med minne.

på nya 5 så är pdc separat tillval (a 8400kr) och spegelautomatik hör till elektrisk stolinställning med minne (a 11900).

Så om du inte har el-stolar så kan du nog inte räkna med spegelautomatik precis som pulare säger.

/Fredrik
raksträckan, ja det är nog så det är! Tack för alla svar!
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Jag tror att spegeln fälls ned endast om du lagt in i DIS eller vad bmw:s dator heter att den ska göra det , har med key memory att göra tror jag
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Denna funktionen finns bara OM din bil har minnes funktionen för bla elstolar.

MvH Bmw 4-ever
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Stämmer som ovan, samma minnesmodul för ställbar ratt, elstolar och backspegeln så har inte bilen elstolar med minne så har du inte heller elspegelfunctionen.

///MVH Hasso
Länk
Tack för alla svar! Det är ju bra att veta att det inte är något elektronikfel!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.