AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.127

en fråga ang. styrsnäcka e34

di
11
diesel_lover
520i Touring -95
jag har justerat min styrsnäcka idag, blev nöjd med resultat men när jag har ratten i färdläge (rakt fram) så är glappet minimalt men om jag snurrar ratten ett varv oavsett håll så finns ett större glapp ungefär som innan. fråga, är min styrsnäcka färdig ?? känner ingenting när man kör bilen
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Den ska vara så, den är tajtast i mitten men vid stora rattutslag så finns det glapp, såna rattutslag gör du ju dock aldrig på landsväg.
$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
disel lower,

Hur mycket justerade du på styrsnäckan och hur mycket glapp hade du innan
justeringen.

Måste justera min också om det nu går.
På min verkar det vara mycket mer glapp när man försöker vrida ratten åt vänster
än åt höger.
Brukar det vara så eller är styrsnäckan helt slut eller är det ngt annat som glappar.

Någon som har tips.

Näe, nu är det dags och glida iväg till Länna för att kolla lite häftiga bilar
på tisdagsträffen.

Mackan

Mackan
pe
17
pex
525i -92
Hade samma problem med ett tydligt glapp i styrsnäckan, blev något bättre efter justering men var ej nöjd...
Köpte en bättre begagnad (12000 mil) på skroten för 1000 kr och bytte hemma på uppfarten, blev som en ny bil.
di
11
diesel_lover
520i Touring -95
Marten
Min glappade kanske 1,5 cm innan, jag justerad bara lite i taget tills jag kände att det gick lite tyngre att vrida runt ratten då vred jag tillbaka lite tills de gick lika lätt hela tiden att vrida runt ratten. Om du söker på styrsnäcka så hittar du tidigare inlägg där det står precis hur du ska göra. Lycka till
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.