AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
812

Konstiga elfel på min 320i-93

(a
17
(adam)(sve)
320 coupe -93
tjenare, tänkte kolla om nån här kan hjälpa mig å säga vad det är för fel på min bil...

för några dagar sen så var jag ute å åkte... bilen gick kanon tills att fläkten bärja låta skumt plus att el hissarna inte ville funka, de kom var luft när de skulle komma kall osv =( jag stana för å kolla lite men hitta inget spec... så när jag skulle starta igen så var den sten död

cden å allt funka även el speglar å annan el... men bilen starta inte.. lite senare kom min kusin så vi skulle starta med kablar men de funka inte heller... !?!

till slut putta vi igång den å då gick den bra sen men den starta inte med nyckel... men starta om man putta igång !?!

vad kan de vara ?

Tacksam för svar !

Mvh adam
al
371
alfatok
850IA -91,735 IAL -92, 530 IA -03 (E60). 3.0 L -75
Startmotorn kanske inte går runt? Då är det den, eller möjligtvis tändningslåset.

Ka
129
Kalle123
BMW 320d -00
BMW 320i T -89
BMW 318 T -94
BMW 325 T -88 ej i register
Har du kollat jordkabeln från motorn, den kan ärga, du kan prova med att koppla en startkabel mellan motorns lyftöglor och batteriets minuspol.
(a
17
(adam)(sve)
320 coupe -93
fundera på om de verkligen kan vara en kabel som de är fel på.. då borde väll bilen starta om man använder startkablar från enna annan bil eller ?
det gör den inte, är de någon som vet vart start relät sitter ??

MVH
(a
17
(adam)(sve)
320 coupe -93
har kollat idag... fick lite hjälp med... kom fram till att det är start motorn som är felet... =)

Tack för svaren.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.