AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
616

vxl-låde problem på 540

Le
68
Lennan
Bmw 750ia -90
Hej!!

Dt är så att min 540 ia -93 kan slänga i en lägre vxl ibland när man släpper lite på gasen. Sen uppför den sig lite konstigt och dt kommer ett medd på instrumentpanelen som lyder Trans controll.. Vad betyder dt, är dt någon här som vet el ska jag kontakta bmw verkstan!?

tacksam för svar!

mvh Lennie
Le
68
Lennan
Bmw 750ia -90
hej igen...

Jag glömde att säga att antisladd lampan lyser efter dt att dt står trans-control.. Sen verkar dt som att vxl-lådan bara kör på dom lägre växlarna..

Hm.. hoppas dt inte är ngt allvarligt

/Lennie
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Det kan vara ngon enklare fel tex en givare till asc eller abs eller en givare till asc (patentiometer) tror jag det heter. Jag tror att det är just det felet du har.
Det finns ett sätt att ta reda på om detta är just det som spökar. Det finns exakt 2 likadanna patentiometrar en till asc och en till själhuset för gasen eller vad nu allt heter. Byter man dessa så med varandra och allt funkar som det ska så är problemet löst.
Bara att åka in till bmw och låta dem göra en test i datorn så ser dom vilken givare är det som spökar.

MvH Bmw 4-ever
Le
68
Lennan
Bmw 750ia -90
oki.. ska ringa bmw imon o fråga... så får vi se vad dom säjjer! Hoppas att dt ba e ngt lättare fel!!

mvh Lennie
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.