AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
546

Sportluftfilter + Sportavgassystem

Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Denna fråga har säkert varit uppe tidigare, och i så fall ber jag om ursäkt för att jag är som en LP som gått sönder...

Ger kombinationen sportluftfilter och sportavgassystem någon faktisk höjning av max effekt, eller påverkar det bara responsen i bilen. Om de innebär någon effektökning, vilka fabrikat ger mest och vilka är mest prisvärda?

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Gu
80
Gum
320 Touring -05
ta bort luftfiltret o kör så märker du hur stor skillnad det blir... ingen. för utan luftfilter e best (förutom skiten du får i motorn). avgassystemet gör inte så stor skillnad heller om du inte ska göra nå mer me motorn, har du på för stort avgas så blir det bara sämre för en sugmotor för den behöver ett visst mottryck.
Jag tycker att du skall lägga pengarna på din skurna motor istället :)
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Tack för ditt svar!

Grejen är den att jag redan har ett sportavgassystem och ett sportluftfilter (något medeltida substitut i alla fall)... Och motor har jag lyckats fixa en ny till ett olagligt lågt pris typ... Motorbytet får jag gratis. Portad och planad topp på köpet, samt en kamaxel från en 325 (som jag hört skall vara något lite vassare än 323ans). Så jag undrar om det kanske vore värt slantarna att köpa ett 57i K&N filet eller nåt.. Har hört att de skall vara de bästa (mest prisvärda?

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Montera dit prylarna när ni ändå skiftar motor!
Prov o försök, prov o försök........

/Kristian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.