|
|
|
|---|---|
|
Tack för alla svar! Hur mycket ska man betala för en 530-02 Touring med ALL utrustning. D.v.s M-pkt, elbacklucka, steptronic, navi, Läder, elstolar m.m. Absolut krvav; Svensksåld, Max 12 000 mil, plus ovanstående utrustning. Typ som detta "lik" Länk fast i mint condition? Ovanstående 530 har jag fått för 220K över telefon, INNAN jag hade sett alla fel... Har en till på gång, fast privat, som ska vara i "mint condition". Har kollat på KVD att den ska stå i 166-177 K privat och 191 K hos handlare. Han begär 225K, men det tycker jag är alldeles för mycket med tanke på vad den värderas för på KVD, även med tanke på att den har all utrustning. Tänkte att en 530 -02/03 med all utrustning, Svensksåld och max 12 000 mil ska ligga på ca 200 K privat. Är jag fel ute då? M.v.h. Kim | |
|
För det första, det finns ingen BMW med all utrustning, den som hävdar det far med osanning. Bilpriser.se brukar ha bra koll på priser. Dock gäller det normalutrustade bilar. En som har sjukligt med utrustning blir sannolikt dyrare. |
|
|
bemv, Som du redan har noterat av Kneipppbadens 530:a, är det ingen garanti för att svensksålda bilar är bra. Strunta i var den är såld som ny och koncentrera dig på att finna en bil med rätt utrustning i rätt skick. Checka och bekräfta historiken oavsett varifrån den kommer. (Iofs är det lättare på en Svensksåld, men går bra även på en import med lite arbete). Med alla fel du upptäckt på Kneippbadens bil är jag rätt övertygad om att du genomskådar "importliken" också. Körde själv 12.000 problemfria mil med en importerad 523iA -00. Hälsn Mats |
|
|
220' är i högsta laget även om Touring med M-paket verkar hålla priserna hyffsat. Rent generellt så är det en svårt att hitta kombinationen mycket utrustning och svensksåld (även om denna bil är ett bevis på att dom finns) och är det mycket utrustning du är ute efter så bör du även titta på importerade alternativt fundera på att själv ta hem en från Tyskland. Plockade själv hem en 01:a med 7100 mil på mätaren för ganska exakt ett år sedan och den är mycket välutrustad, dvs har allt som bilen ovan har plus lite till. Bilpriser ligger i regel i underkant i sin bedömning när det gäller bilar med M-paketet, åtminstonde om jag jämför de faktiska försäljningspriser jag känner till på 525 och 530 Touring. Har ju även varit ett par trådar de senaste året om framförallt 525 T med M-paketet. 200' privat för en 02:a med 12.000 mil är även det för mycket i mina ögon men en 03:a kan väl ligga i de trakterna. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.