|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är en spekulant på en bmw 530 -02 med 7900 troligtvis riktiga mil. (1ägare, svensksåld) uttagen 021228. Det finns rost på; Insida framkant motor huv. Förardörr hela nedersidan. Båda bakdörrarna vi bakre fönsterlisten. Plåten mellan taket och bakluckans överdel. Bakluckan och huven var dessutom omlackerade sedan tidigare. Det verkar som om det finns små rostangrepp på i stort sett hela bilen. Är det vanligt att E39 rostar så mycket? Eller är denna bil ett "måndagsexemplar" som missade galvningen... M.v.h. Kim | |
|
Inte alls ovanligt att E39 rostar, men denna verkar ha åkt på ovanligt mycket av det "bruna guldet" :( Se till så att all rost åtgärdas av BMW på garantin, INNAN du köper bilen. Eller räkna med 10-20 000:- för att åtgärda och lacka om på eget bevåg. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Tjena Kalle.. Hur å var ska eller kan rosten vara för att det ska gå på garantin.. Ha det.. falken |
|
| Lita inte på bmw och deras garantier, leta upp ett annat objekt istället. | |
|
Hmm, köp en annan. De Ska inte vara rostiga.. |
|
| Det är väl fördelen med svensksålda exemplar, både vinterdäck och rost på köpet... | |
| Limpur:Precis!! | |
|
det har egentligen inte så mycket å göra om den är svensksåld och gått vinterväglag. Har den gått i norrland så kan den vara rostfri väldigt länge, finns tom gamla volvos som inte rostar... bilar från västkusten har nästan alltid rost pga den höga halten av salt från havet. |
|
|
Det spelar nog ingen större roll var bilarna rullat, eftersom felet snarare är i tillverkningsprocessen än något annat, lack och rostskydd lirar inte i hop. Mvh Stephan |
|
|
Att den rostar kan också bero på gamla skador som inte har lagats bra. ------ Länk |
|
|
Hejsan jag var på autowåx i karlstad pga rost på bagage luckan min är import e39 01 till mej sa han att det kan vara att jag har fått uppslag och därför börjat rosta på bagage luckan och att han skulle kolla upp bilen bara därför att min just var import men det löste sig dom bytte hela luckan på garantin så det är bara att stå på sig. Mvh Patrik |
|
|
Uppslag? Min E34 tillverkad 1990 har haft lite färg avskavd i nederkanten på bakluckan i två år. Metallen syns på två ställen men av olika anledningar har jag inte målat över det. Fortfarande ingen rost att tala om, möjligen en tunn, brun hinna. Är det verkligen så stor skillnad mellan modellerna? Detta i västernorrland, rostens högborg. |
|
|
Salt från havet påverkar ingenting mot salt på vägarna! Västkusten har väl lika mycket salt från havet på sommaren. Inga sommarkörda bilar rostar... Vem som helst fattar ju direkt att som våra vägar ser ut i södra sverige under vinterhalvåret så förstör man ju varje bil oavsett om den rostar eller ej. All skit som kommer in i damasker, salt på dörrar, underlag, kallstarter, temperaturskiften, modd o skit, lackslitage...Usch! Flyttar till medelhavet snart! |
|
|
528:n: Där har du en brännande sol... Vad sägs om södra Tyskland? Bayern kanske? :) /Fredrik Vacker förare ska ha vacker bil ;)Länk |
|
|
Man kan ej påstå att det är klimatet som gör att en nyare e39 rostar utan en erkänd konstruktionsmiss av Bmw, drabbar såväl en sv-såld bil som en importbil. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.