|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är en spekulant på en bmw 530 -02 med 7900 troligtvis riktiga mil. (1ägare, svensksåld) Provade PDC´n under min provkörning, men även den verkar paj. Det piper när man lägger i backen och lampan på PDC knappen börjar att blinka, men när man närmar sig en vägg så händer ingenting med ljudet. Jag har för mig att den slutade pipa en stunde efter det att man lade i backen. Jag har även beställt hem servicehistoriken från bilverkstaden som har servat bilen och sett att det har varit återkommande problem med PDC´n. Brukar PDC´n vara en källa till bekymmer? M.v.h. Kim | |
Hawar |
Tycker att PDC:n alltid krånglar .. |
| har haft pdc på mina 3 senaste bilar 525i -95 530i -01 och 528i -99 ingen har krånglat en enda gång,karnske haft tur men jag vill inte vara utan. | |
|
Hej! Det kan vara fel på styrdonet eller så är det kabelbrott.Kan även vara så att en sensor är trasig.Jag hade fel på en sensor, den var lätt sprucken.Efter att ha bytit den så funkar det felfritt.Ett tips att enkelt felsöka sensorna är att känna på dem när pdc är aktiverad med knappen.Dom ska pulsera, funkade för mig att lätt lista ut vilken sensor som var trasig.Annars så är det ju bara att felsöka hos bmw. Mvh Peter |
|
|
Tack för alla svar! Det var ett bra tips Peter. Ska testa att känna på sensorerna nästa gång! M.v.h. Kim |
|
|
Då köpte du bilen??!! Som hade så många fel? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Själv har jag bytt alla fyra sensorer och kabelstammen till min PDC och den fungerar fortfarande inte som den borde. Jävligt bra kvalitet faktiskt. Min bil: Länk |
|
|
vad får du för fel med pdc:n då? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Nej, jag köpte inte den bilen! Delvis tack vare att så många skribenter här på forumet varnade mig. Tur det, man blir lite köpkåt när man leker med all utrustning... m.v.h. Kim |
|
|
Kim: det låter klokt! Leta vidare eller åk ner till Tyskland och försök hitta det DU är ute efter. Där finns bättre utbud, inte säkert att det kommer bli mycket billigare utan kommer att hamna ung på samma kostnad som här i Sverige för en vanlig utrustad bil. Och där kan du leta efter just det du vill ha. Sen får du säkert all dekumntation på bilen så du vet vad du tar hem! MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.