|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är en spekulant på en bmw 530 -02 med 7900 troligtvis riktiga mil. (1ägare, svensksåld) När jag provade den elektriska bakluckan på bilen så fungerade endast öppningen första gången. Efter ett par försök så fungerade även stängningen, men den var långsam. (Mycket ljud och lite verkstad så att säga...) Vid ett nytt försök så stängde luckan, fast inte helt och hållet. Senare försök så fungerade luckan både att öppna och stänga. Jag hade motorn på tomgång, så det borde ha varit tillräckligt med ström tror jag. Men jag fick kabla igång bilen, så det kan ju ha varit problem med för lite ström, om bilen inte laddade tillräckligt på tomgång. Brukar elektriska bakluckor fungera bra, eller pajar dom ofta? Någon som har några erfarenheter? M.v.h. Kím | |
|
leta efter en anna bil! bilen verkar vara rishög! kanske t o m krockad! sönderkörd och allt annat som hör till! MvH Bmw 4-ever |
|
|
leta efter en annan bil! bilen verkar vara rishög! kanske t o m krockad! sönderkörd och allt annat som hör till! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Har haft problemet... Sök på "Problem med automatisk stängning av bagagelucka" på "sök inlägg" så får du svar. Antagligen bara att fylla på olja. |
|
|
Som ulimat skriver så kan det bara vara för lite olja i system och det är relativt enkelt att fylla på själv alternativt låte säljare göra detta. Min egen har också denna utrustning och den fungerar inte helt 100% trots att jag fyllt på olja, dock fungerar den bättre efter jag fyllde på olja. Min lucka orkar inte riktigt komma igång när den ska börja öppna men ger man bara en lätt hjälpande hand så kör den upp hela vägen och stängningen fungerar som den ska. Personligen så känner jag till många som har haft problem med denna automatiska bakluckeöppning då jag mailat ut oljepåfyllningsinstruktioner till säkert 15 st... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.