|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är en spekulant på en bmw 530 -02 med 7900 troligtvis riktiga mil. (1ägare, svensksåld) Hissade upp bilen och såg att styrväxeln var fuktig av olja, inga droppar, men märkbart oljig/smutsig. Brukar styrväxeln fukta vid endast 7900 mil? M.v.h. Kim | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jag har med stigande förvåning läst alla dina inlägg om den här bilen. varför är du ens intresserad av en bil med så många fel? är den äckligt billig? för att svara på frågan, styrväxeln ska inte fukta, de kan fukta men inte på så låga mil. detta måste åtgärdas, och såvitt jag vet måste hela styrväxeln bytas. Bilen verkar också onormalt rostig, frågan är varför den är så rostig. PDC:n är en källa till problem, troligtvis har den fått in fukt i givarna och nu funkar inte PDC:n. Räkna med att byta en givare om året, kostar 750 kr/st. Nu kan det vara 3-4 givare som är paj, vilket blir flera tusen. Mitt tips: är inte bilen äckligt billig, runt hundringen, så leta reda på en annan. Mvh Johan |
|
jag säger som johan,,, jag tycker det låter som den där bilen gått betydligt mer an 7900 mil hej o hå bengan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.