|
|
|
|---|---|
HZRobban |
Har plockat väck displayen för radion (den som sitter i höjd med radion) och har nu ett hål där tillsvidare. Ska köpa en täck-platta för den och montera in någon form av mätare... Men vad? :) |
| En fråga bara: Varför har du plockat bort displayen till radion? Behöver du inte se vilken station osv du lyssnar på? Och hur blir det med färddatorn? | |
|
Håller helt med!!!! Det är ju synd att stoppa i laddtrycksmätare eller liknande...In me orginal!!!! Hälsningar Tland |
|
HZRobban |
Hehe... Varför jag plockat bort displayen? För att orginalradion är väck och ej fungerande. Färddatorn går på en egen display nedanför radion, du vet långa avlånga displayen... De här är den lilla fyrkantiga i höjd med radion.. Och en laddtrycksmätare känns ju väldigt onödigt eftersom jag knappast har en stressfläkt på bilen =) Lutar till att det blir en spänningsmätare som visar hur mkt av batteriet som är kvar... Det är det enda jag saknar faktiskt... Och under den ett litet galler med en relativt stor fläkt bakom som suger in, eller blåser ut (beroende på hur fläkten vid innertemp mätaren fungerar) luft till/från stereon så den slipper bli så rackarns varm!! |
| Okej då förstår jag. När du skrev displayen för radion trodde jag du menade delen där du ser bordcomputer och allt. | |
|
Oljetrycksmätare eller oljetemp är prio ett enligt mig om man kör lite hårdare med bilen, det ser dock lite off ut i en 7-serie kan man tycka. //Magnus |
|
HZRobban |
Hmm, mjo... Men tror det blir el eller oljetemp... Funderar på om jag får plats med två stycken ifall det är två små LCD-displayer... Ska även fräsa "luftningsgaller" vid den och sätta en lite fläkt som drar ut all varmluft från stereon... Hehe, kanske meningslöst men lär hjälpa lite... Blir ju så satans varm i det trånga stackars utrymmet... |
|
Jag rekomenderar oljetrycksmätare. För när oljelampan tänds så är det i regel för sent. T.o.m min merca 300E från 87 har en oljetrycksmätare som standard. |
|
HZRobban |
Hur är det med monteringen av mätinstrumentet då på blocket? Lätt ingrepp eller massa ombyggnationer? |
|
Voltmätare finns inbyggt i displayen under mätarna när den är i diagnostik-mod. E38 - en komplett bil :) Mvh Björn |
|
HZRobban |
balmgren, jasså ? ofan... hehe... kanske man ska läsa lite på autopower hur man får in färddatorn i diagnosläge :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.