AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.235

Montera Racingstolar i en e46 M3

Hej.

Jag pratade med en återförsäljare om att montera in Racingstolar i bilen.

Om bilen är nyare än -98 så får man inte montera hur man vill, man måste då besiktiga om bilen och det kan vara väldigt krångligt, han menade på att många struntar i det och kör ändå.

Men det är ju inge roligt om det händer en olycka då försäkringsbolagen kan säga nej till eventuell hjälp och utbetalning.

Är det någon som har monterat in stolar i en nyare bil och som har bemästrat detta problem korekt?

Mvh
Hejsan!

Jag har en Recaro i min V40, och en till är på G. Väntar på underredet bara.
När det är installerat o klart så ska bilen besiktigas. Kostar runt 2500 kr tror jag. Inget jag betalar, men när jag köper min M3 E46 o monterar stolarna i den bilen så får jag betala det själv. Men det känns ändå rätt att ha alla papper i ordning. Så kan man åka så hur mkt som helst o sälja orginalinredningen... Väger ju!
Mr
46
Mr.O
M3 -94
jag monterade in sportstolar i min mondeo i vintras och besikta den i våras och dom sa inte ett ljud om stolarna. förutom att gubben tyckte det var lite svårt att komma upp :)
Flyken.

När du köpte stolarna så fick du hjälp med att få rätt underrede och instruktioner hur du skulle montera?

Hur gjorde du med bälten och så? kör du orginal? och vilka stolar valde du?

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.