|
|
|
|---|---|
|
Tjo! Har kollat lite här på forumet men hittar inget som stämmer överens med min fråga ang vilken färddator jag har. Har pixelproblem...det är bara ett fåtal pixlar som syns nu så det går inte urskilja vad som står längre. Då har jag två val!! Antingen köpa en beg./ny eller att försöka laga. Om jag ska köpa en så måste jag veta vilken jag ska köpa. Min har 11 knappar. 4st till vänster-1,10,100,1000. 5st i mitten-memo, A-temp, c/f, check,set/res och 2st till höger-datum, uhr (för digitala klockan). Vilken förddator har jag? Hittar ingen som passar på bildelsbasen, det verkar som att det är vanligast med 7 eller 18 knappar eller bara check. Det var nån här på forumet som hade rengjort sin från dam och tvättat nån gummimatta i den, och det hade blivit bra. Sen en del pratar om att den mattan måste ligga i rätt press när man monterar tillbaka. Är det nån mening att testa överhuvudtaget. Jag var och ryckte lite i färddatorn men fick inte loss den. Finns ett hål under men förstår inte riktigt hur jag ska trycka eller är det nåt klips där? Tacksam vid svar! Tobbe | |
|
Klart det är mening att prova, kan ju inte bli sämre. Kan du passa på att löda bort dioderna och ersätta med blå 3mm från clas ohlsson, snyggt :) Du har ju den färddator du beskriver, finns ju som inget namn på dom, leta vidare på skroten. ELLER uppdaterar du till den största när du ändå håller på. Dom ligger runt 500 .- beg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.