AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.457

Bältet där bak har fastnat!

ji
729
jigga
428i coupé -2014
Ett av bältena till baksätet har fastnat så det inte går att dra ut och använda! Vad kan ha hänt? Verkar som det har gått i baklås eller något sånt, hur fixar jag detta?

E3
1.828
E36
USA bilar
Händer ibland.. prova att försktigt lirka i bandet, testa att lossa hela rullen, lossa ena gaveln och försök se felet. Passa dock så fjädern innanför ena gaveln inte far iväg
Byta bälte kan bli alternativet
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Har testat att lossa plastskyddet och ser men jag hittar inget som ser galet ut. Har testat att lirka på alla möjliga vis också men det lossnar inte!
Hur byter jag bältet och är det dyrt?

E3
1.828
E36
USA bilar
Se till att rullen är monterad i rätt läge. Om du ex har den upp och ner kommer bältet att spärras
Att byta är ju enkelt, du skruvar lös hela rullen och monterar en ny eller begagnad
Ta tag och ryck till utav bara hel***te! De pallar att slitas och ryckas i. Min lossnade på det sättet och har fungerat som vanlig efter det. (bad ifs besiktningsgubben kontrollera bältet och fästet så att allt va okej, vilket det oxå va)
Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
Har du fällbart baksäte? Hade samma problem med min förra e36 coupe och den fastnade oftast efter att jag hade haft sätet nedfällt. Så de är väl nån spärr som inte riktigt släppte. Fick iallafall hålla på fälla och dra och slita lite så gick det bra.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Säger som FredrikN, detta problem uppstod ofta när jag haft mitt säte fällt på min fd. 328 Coupé. Så smäll sätet lite upp och ner och testa sedan bältet ingen, fungerade i typ 80% av fallen. En gång fick jag dock lossa hela rullen för att få rätt på det.

Lycka till / Jimmy

ji
729
jigga
428i coupé -2014
Precis FredrikN och Jimmyboy! Detta uppkom efter att jag hade fällt sätet! Dock har jag provat att fälla-lirka, fälla-lirka men utan resultat! Ska dock försöka igen eftersom ni har haft samma problem men löst dem!
Tack ska ni ha, återkommer!
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Javisst, bältet är ju konstruerat som så att du ej ska kunna dra ut det när sätet inte är 100% uppfält. Så smäll till det rejält när du fäller upp det ett par gånger så vaknar nog bältet till liv igen. Återkom gärna med resultatet.

Mvh Jimmy

ji
729
jigga
428i coupé -2014
Verkar som att bältet har rullat in för långt! Har ryckt och haft mig men det lossnar inte! Kan man plocka av själva rullen och ta loss det, isåfall hur?

E3
1.828
E36
USA bilar
Greja fram ett beg bälte för typ 150:- och bulta dit
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.