AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.355

spindelled e36

ch
164
chris76
328 T-97
hej
besiktningsgubben hittade en dålig spindelled på min 328-97, e dom lösa eller måste man byta hela länkarmen som på e46?
vad kostar den i så fall?.........

tack o hej

länk: Länk
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Du byter endast själva spindelleden. Behöver inte byta länkarmen. De är inte alls dyra men dem är jobbiga att byta.

Standard fel på e36 6cyl. Mina byttes för några tusen mil sen, snart dags igen. När jag var inne på bes i höstas var gubben förvånad att mina inte glappade, han ryckte och ryckte men fann ingen glapp :)

Har för mig att BMW tar 1200 spänn för bytet inkl. material och arbete. Det är det värd om man inte har press själv eller demonterar hela armen och lämnar in det så, då kanske man kommer undan billigare.
Visa användare
162
Westerdahl
325i Coupé -92
320i Touring -95
320iA Sedan -97
Det är inte så svårt att byta som alla säger. Jag har bytt mina själv flera gånger, tar ca 20 min. Ska lägga upp ett mekartips på det nästa gång jag byter.
Jo
1.066
Jonsson
328iC -96
Bara en lös spindelled kostar 253:- på mekonomen, kan tänka mig att priset är snarlika på BMW med.

328: Länk
318: [Avställd] Länk
/Daniel
Fr
37
Fras
325i Sedan -94
har också för mig att det går på runt tusen spänn att lämna in och göra det, blir ju lite dyrare än att göra det själv men kan vara värt det för att slippa bli förbannad på allt som kan och kommer att jävlas =)

He's going the distance
E3
1.828
E36
USA bilar
Ett alternativ är att byta en komplett länkarm, kostar 900:- ungefär med båda lederna men utan bakre bussningen
Spindelled kostar ca 200:- och den inre "spindelleden" 250:-
ch
164
chris76
328 T-97
då vet jag lite mer! tack!
ch
164
chris76
328 T-97
det var inte kul o byta den, den satt som satan= den konade bulten, men med värme o brytgaffel så..........styrningen blev lite bättre men ratten står lite snett nu

min: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.