|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger, jag tror att min F-KW "f + g megamos" box har gått sönder. Bilen larmar (tjuter) oavbrutet och nycklarna fungerar inte för att starta bilen (avlarmning via fjärrlås fungerar inte heller). Det enda jag kan göra är att lyfta ur säkringen på F-KW boxen (som sitter framför säkringsgrupperna under baksätet) varpå bilen går att starta, men fjärrlås eller larm fungerar naturligtvis inte. Vet någon om denna box är strikt modellspecifik, eller om jag skulle kunna återanvända en box från någon annan modell/årsmodell? Vad har denna box för uppgifter förutom att hantera larm/immobilizer? Har någon hört talas om att denna har spontanpajjat förut? Tacksam för alla tips! :o) | |
|
Rubriken säger itne till vilken typ av bil, årsmodell mm. Vänligen klargör. Det kan inte vara dåligt batteri då? Gamla E38an fick liknande symptom då batt var keff. Asken |
|
|
Det är en E34 525iX touring av årsmodell 1995 (tillverkad i mars 1995). Jämförde boxen från en gammal 735:a (E32 87:a, som också hade originallarm) och den boxen var ungefär hälften så stor som den som sitter i 525iX:en, så det har definitivt hänt en del i utvecklingen av boxen mellan -87 och -95 samt hade färre anslutningar. Batteriet i bilen är ett BMW original som bara är ett par år gammalt, mäter klockrent, så jag har svårt att tro att det är batteriet som spökar. Man ska väl aldrig säga aldrig, ska prova att lyfta över batteriet från den andra BMW:n så får vi se om det gör någon skillnad. Jag har aldrig hört att dessa boxar brukar vara till problem, men då de har en säkring som gör att man kan koppla bort dem helt, så verkar de vara konstruerade för att kunna gå runt om det skulle krångla. Fler förslag? |
|
|
Du borde ha lite nytta av det som står i denna tråden Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.