|
|
|
|---|---|
|
Vad kan det här vara för fel ? LCM/CCM: 40 Thermical oil level sensor Instrument Cluster Combination : BF Instrument Cluster Internal Error Bil: 528i touring -98 | |
| Det låter som två olika fel , trasig givare för oljenivå samt ngt intern fel på displayen i instrument huset tror jag. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bekymra dig inte över det, är väl typ en programbugg kommer upp på de flesta 97 o 98or. bara att rensa bort. ///MVH Hasso Länk |
|
Eftersom jag inte märkt några konstigheter innan jag läste av felkoderna så tror jag som Hasso MVH / Micke |
|
|
Jag skulle vilja veta vad dessa Carsoft felkoderna innebär: SIM (Module does not respond) DWA (Module does not respond) ZKE / ZVM (Här fick jag fel igen efter reset, utan att ha kört bilen) HKL (OK) CVM (Module does not respond) Cabriolet? CAS (Module does not respond) ZGM (Module does not respond) RLS (Module does not respond) ZVM hittade jag nån info om sen i Carsoft special funktioner, Power Locking System. Hur vet jag om jag har de? De är väl typ att bilen ska låsas när man kör iväg? De gör inte min iaf. Finns tre val, close, open och secure. |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Modul not respond = utrustningen finns inte på bilen eller så är den avslagen och inte aktiv.. ZKE är generalmodulen, som sköter fönster dörrar, mm mm. Kolla under frågetecknet och help så ha du allt listat med förkortningar. ///MVH Hasso Länk |
|
Kan man få de mer detaljerat vad som är fel under varje förkortning? Jag vet inte att något skulle vara sönder förutom min display under mätarna och backvarnaren men de har ju egna förkortningar. |
|
|
Hej, kanske mer info. under denna länk: Länk Thomas Lj. |
|
Om du får error i totalsiagnosen på en enhet så måste du köra en singeldiagnos för den enheten för att få felkoden och förklaring vad som felar. ///MVH Hasso Länk |
|
Hej! Läste lite på Hassos carsoft förklaring under mektips om carsoft och blir inte riktigt klok på detta. Tex: Bild nr 2 visat att det är nåt fel på ABS/ASC ......... sedan så kör man diagnostiken bara på den styrdonet ................. men var ser man felkoden ????? MVH Ezi Pezi |
|
|
Hej, Lånar tråden lite. Har just kört en diagnos och får fel på ZKE "General failure, check also fuses" Det enda som inte funkar är stolsvärmen på passagerarsidan, och den styrs väl inte från ZKE'n? Eller... Freude am fahren |
|
Ezi: står 67=felkod Can error. längs ned. beror på att jag lossade kontakten och la felet för demonstration. commander: rensa och prova igen, och kolla säkringarna, kan vara en bugg. stolsvärmen ska vara diagnosbar från sin kopplingscentral, men vet inte var den redovisas. ///MVH Hasso Länk |
|
Ravve ZKE/ZVM betyder: "Central body electronic" och innebär oftast att du haft en störning i larmet på bilen. Har själv haft fel-larm på bilen.Efter nollning av felkoden var den riktig.(felkoden och fel-larmandet fanns vid köp av bilen) Väldigt ofta raderas inte felkoden,bara avläses och åtgärdas av verkstad. Mvh:Jonas B. |
|
|
Felkoder i Carsoft finns i klartext. klicka på hjälp på huvudmenyn , sedan glossary. Mvh:Jonas B. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.