AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
796

E28 som inte startar

Visa användare
32
noggemannen
M535i -86
min älskling m535i har stått i 10 år och vill ha igång den nu, har fixat batteri och ska starta den, men bensinpumpen vägrar gå igång, kör jag direkt ström på den så går den igång, (kabel mellan batteri och säkring) data boxen klickar och så, så den lär väll inte vara sönder. nån som har nå tips? vad som helst.
fyllt på kylarvatten ifall det var nån säkerhets grej men lika dant.

MVH/Andreas

E30 Beemah
kolla jordflätor och grejer

E30 Beemah
Visa användare
32
noggemannen
M535i -86
dom sitter som dom ska och har inte ärjat.

E30 Beemah
hmm kollat bränsletrycket och strömmen dit startmotor och sånt llr du menar bara strömmen?? directströmfunkar? kolla startpucken den kan glappa

E30 Beemah
la
132
larpan
m535i -85
schysst att låta älsklingen stå i 10 år ;)
FredricF
Har du kanske ett gammalt larm som krånglar? Rev just ut ett gammalt eftermonterat larm ur min E34 som
just ägnade sig åt att inte starta bensinpumpen.

/Fredric

- Är den ni som är världens modigaste man?
- Ja, jag är rädd för det.
Kanske dum fråga, men har du provat med startgas?
Visa användare
32
noggemannen
M535i -86
fredricF: ja faktiskt, mitt larm är helt f*cked up, det är nått glapp så det funkar ibland sen helt plötsligt av nån anledning så blinkar inte larm lampan längre, kan det vara så enkelt att jag behöver dra ut larmet?

delorian : startgas har inget med detta att göra, det är bensinpumpen som inte går!

Visa användare
32
noggemannen
M535i -86
larpan: jag har ärvt den av min far och han har låtit den stå så länge pga att bla bensinpumpen gick sönder sen nått till som han inte fick tag på då och därför har den stått, väldigt sorgligt men sant. ett positivt är att den inte gått över 20 000 än :D

Visa användare
32
noggemannen
M535i -86
det var inte larmet som var felet.

er
179
erikk
M535i-86 s38b38tic
528i-86(is bil)
M5-92b
Kolla så att brænslepumps relæet verkligen drar. Dær hade jag mitt fel nær pumpen sluta att fungera!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.