|
|
|
|---|---|
|
tjena, Har precis köpt en bmw 320 -92a med rak 6a.. köpte den lite "små deffekt" av en firma.. de deffekter som är.. som jag "lider" mest av är.. Hö fönsterhiss, Först så funka den inte alls.. demonterade skiten och kika vad som var problemet.. hittar problemet.. själva plastbiten som åker fram o tillbaka i stålskenan är inte på plats.. fixa till o spänner fast allt igen..nu funkar rutan MEN den går upp snett.. den vill gärna ställa sig upp lite.. är det ny fönsterhiss som gäller eller finns det saker att göra här? Fläktmotståndet E36, Läste en guide om de på gör det själv, såg bilder mm.. men jag hittar f-n inte på det på min bil.. kan de vara för att de är import eller är det gömt på ngt konstigt sätt? ngn som fixat det där? .. | |
E30 Beemah |
lättaste är att kolla på en annan likadan som din lr så blir det beg. på skroten E30 Beemah |
| hmm okey, känner ingen anna som har likadan och har sökt lite här på forumet samt google men hittar inget.. får ringa ner till bmw o höra lite imorrn tror jag | |
E30 Beemah |
nå hur gick det kom du fram till någe?? E30 Beemah |
|
till fönsterhissen så finns de små detaljer som man kan köpa lösa som kan lösa mitt problem! gällande fläktmotståndet så ska det sitta gömt bakom ngn kopa.. kostar runt 300 kr nytt.. så det blir till att kika lite till när jag får tid.. |
|
|
Jag hade samma problem med min 320 -97 sedan, högerdörrens fönster gick snett. Jag plockade av dörrsidan. Tillslut kom jag fram till att det var när rutan gick för långt ner som den hoppade utanför listen. Det sitter en liten teflonbit och stoppar rutan i bottenläget. Jag gjorde en större sådan så att rutan stannar ca 0,5 cm ovanför bottenläget, den har inte hoppat ur en enda gång nu på 1 år. |
|
|
ahh okej!, Jag har problem med den efter de att jag hissat ner den till ca 1.5-2 dm .. och sedan upp.. då vill den gärna gå snett alt. inte ända in mot kanten.. |
|
|
hmm, I got a new problem dude's! Montera nya lyktor idag.. bak + nya blinkers fram.. (men det ska nog inte ha med saken o göra) .. Så när jag var klar så tog jag en sväng.. brukar aldrig vrida på ljuset på bilen.. men så vred jag på parkeringsljuset.. o efter 2-3 minuter så börja det lukta h*lvete i bilen.. trode det var utifrån.. sedan efter det så började det att ryka i bilen.. så parkerade ett tag o gick ut o lukta om det var nånting med lyktorna eller så.. men ikke .. starta bilen igen o kör iväg utan ljus på som vanligt.. - utan problem. Var ut nu igen för 30 min sen och skulle åka o köra igenom en snabb biltvätt. Vred på halvljus och efter ett tag så började det ryka som f-n och lukta igen!.. instrumentbelysningen funkar nu inte heller. så jag ser varken hur snabbt jag kör eller hur mkt soppa jag har kvar.. vad f-n kan det vara för fel? .. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.