|
|
|
|---|---|
|
Hej har en bmw 520 ia års 89 efter ett olje byte samt en motor tvätt så tog de inte lång tid innan olje lampan blinkade till som sedan fortsatte till att den bara lysers vid vissa varvtal. jag trode de var dålig olja så jag åkte genast & köpte ny olja den finaste som jag kunde hitta men problemet kvarstår. Nu misstönker jag att jag komit åt oljetryck kontakten i samband med motor tvätten e de nån som vet var den sitter på min bil??? e tack sam för svar. | |
|
Den sitter väl brevid oljefiltret,brukar den göra på dom flesta bilar.. hjorten |
|
|
inte på en m10 t.ex. :) har du m20 eller m50 maskin? på m20 sitter den brevid oljefiltret i blocket och på m50 sitter den i bakkant på oljefilterhuset om jag inte minns fel MVH Johan K |
|
|
inte på en m10 t.ex. :) har du m20 eller m50 maskin? på m20 sitter den brevid oljefiltret i blocket och på m50 sitter den i bakkant på oljefilterhuset om jag inte minns fel. MVH Johan K |
|
| Ja jag vet inte riktikgt vad jag har jag tror att de e en m20 med gamla 6an på ca 130 hästar då borde de vara en m20 va? | |
|
Japp det är en M20..Johan jag vet var den sitter på M10,men det var ju inte det frågan gällde ;) hjorten |
|
|
Sitter igenom motorfästet på oljefiltersidan, tror att du måste ha en förlängd hylsa för att få bort den. Kan kolla storlek på hylsan imorgon. FAF |
|
| Den sitter där FAF beskriver. Du måste ha en förlängare och en hylsa. Kommer inte ihåg storleken, men hoppas FAF kollar det =) Jag fick byta på min 525 i våras då all min motorolja rann ut ur givaren, hål rätt igenom :( | |
|
24mm hylsa var det på min. FAF |
|
|
Jag måste tacka alla för hjälpen som hjäpt till. De gjorde de mycke lättare för mig ska köpa en ny olje tryckskontakt då min glappa & falsk larmar hela tiden. Mvh Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.