AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.585

Serviceverkstad i Småland?

Nicke343
Hejsan!

Vilket ställe kan ni rekomendera i Småland som är kunniga/billiga på service då min M3 -95 ska in på service.
Den ska in på en vanlig oljeservice, men då serviceboken är fullstämplad hitintills så fortsätter jag på den banan, dvs inget jag kommer att göra själv.

MVH
Niklas
Lennart Rinaldo (rinaldos bilservice) i jönköping, väldigt duktig och billig! servar i princip bara bmw sedan 70 talet
US
547
US
850 iA -92
NIFAB i Sävsjö, vet inte om priserna är normala, men mycket kunniga!

Ho
108
Holken

525i Touring M-sport -06
NIFAB i sävsjö är helt suveräna , ett familjeföretag som månar om både bilens o ditt eget bästa ( tänker på ekonomin ) , har lämnat mina bilar där
många gånger o har aldrig blivit besviken , sist var för en månad sedan då kylan försvann i min 523i -99, då jag kan skruva lite själv så hade jag redan bytt ut kondensorn eftersom denna läckte men det fungerade bara i två veckor sedan var köldmediat slut igen så NIFAB demonterade fronten inför läcksökningen men det visade sig att det var kompressorn som läckte så de fick montera dit fronten igen samt byta ut kompressorn till en ny detta till en arbetskostnad av 608:- + moms , nu kommer någon att säga att det är väl smidigt att skruva bort/dit fronten o kompressorn sitter okså lättillgängligt men faktum är att det inte är många BMW auktoriserade verkstäder som håller dessa priser .
Sc
35
Schnellfahrer
M5 E34 3,8-92
Bara en liten undran:Om man ska kunna hävda att en servicebok är komplett
ifylld,så ska servicarna väl vara gjorda på en auktoriserad BMW verkstad och inte hos "Bosses busk bilverkstad"som ju kan vara en kompis eller bekant som stämplar när ägaren själv har gjort oljebyte etc.
Nyare M-bilar är ganska känsliga och komplicerat konstruerade,så det krävs
både avancerad utrustning och specialkunskaper för att serva dem rätt.
Jag har läst här på forumet att när bilar ska inhandlas i Tyskland så är det väldigt noga med serviceböcker och miltalsuppgifter,när sedan bilen väl har kommit till Sverige sjunker ofta (inte alltid) kraven betydligt,märkligt.

US
547
US
850 iA -92
NIFAB i Sävsjö är auktoriserad BMW-verkstad. I Nässjö kan man lämna bilen på Hydro även de auktoriserade.

M_
467
M_Tech
Bmw 540IA Msport -18
Är nifab fortfarande igång?
sn
583
sneable
325 tds 94

M3 E46 CP -05
Fast bilen är ju 22 år gammal så kanske inte längre klassas som nyare m bil? :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.